lørdag 29. september 2012

Happy Chuseok :)

Nå reiser vi straks til Japan! Begynner å glede meg nå kjenner jeg, dette blir jo en annen type tur enn de turene vi har hatt fra Malaysia, nå er det byferie, ikke strandferie :) Artig å prøve noe annet også, men er spent på hvor villig Niklas er til å vandre gatelangs, men krysser fingrene for at det blir en fin opplevelse for han også :)

Fukuoka ligger kun 50 minutters flytur fra Busan, så det er veldig nærme Korea, og har det samme klimaet. Værvarselet viser rundt 23-24 grader og lettskyet hver dag, så vi skal ikke klage. For meg blir det nesten motsatt klaging, jeg savner å ha på meg mere klær, men selvsagt ikke mye mere, bare litt :)

Sandstrand og byliv, vakkert :)


Det er på grunn av Chuseok det er langhelg denne helgen. Chuseok er Korea's høsttakkefest og er en 3 dagers ferie her i Korea. Selveste Chuseok dagen er den 30. september, som er den femtende dagen i den åttende måneden i Lunar calendar (månekalender).

Over til noe annet, i går var jeg igjen veldig sosial :) Etter en treningsøkt på stepkassa med Jenny Ford, dro jeg på Coffie Morning på Starbucks. Etter å ha sittet der og skravlet en times tid, møtte jeg Ragnhild, Eivor og lille Petter. Ragnhild har nettopp flyttet fra KL og hit, og Eivor og Petter (6 mnd) kom rundt samme tid som oss, de bodde også i KL en kort periode i vår. Kjempekoselige damer, som det er hyggelig å bli kjent med. Vi koste oss sammen hele ettermiddagen, både med shopping og lunsj :)

På kvelden var det middag på Delhi Indian sammen med familien Holm/Nilsen, der spiste vi god indisk mat og koste oss i noen timer før det var på tide å ta kveld. Sondre ble med Niklas hjem for å overnatte, og det er jo bestandig like populært :)

Her sitter vi til bords og koser oss:


Verdens kuleste Niklas:


Da må jeg nesten bare pakke ferdig siste rest før vi kjører av gårde til flyplassen :) Yeah!

Happy Chuseok!

Klem, Iren <3






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar