tirsdag 11. september 2012

Forvirrende skilting

Jeg har jo fortalt tidligere om hvor annerledes kjørekulturen er her nede, men det er ikke bare kjøringen som er spesiell, men skiltingen er også til tider veldig forvirrende. På turen hjem fra Busan i går fikk jeg knipset noen bilder for å vise dere.

Ikke lett å vite hva man skal gjøre her, er det påbudt eller er det forbudt tror dere?


Hm, skjønner dere hva jeg snakker om nå?





Denne var ny for meg, usving trafikklys:


Har heldigvis vært på teorikurs, så er litt klokere nå enn før, men uansett en smule forvirrende. Både jeg og flere har nok gjort noen feil før kurset, og vi vil nok fortsette å gjøre noen bommerter etterhvert. Ser ikke ut til at koreanerne er noe nøye når det kommer til kjøreteori iallefall, noe som er veldig irriterende innimellom. Jeg liker ikke å bli "tuta" på, iallefall ikke når jeg ikke gjør noe feil!

Ellers så hadde jeg i utgangspunktet ingen planer på mandagen, men tok ikke lange tiden utpå morgenen før en kaffeinvitasjon borte på D Cube tikket inn på facebook :) Så da ble det et lite dametreff oppe på Caffe Bene, før vi dro ned å spiste "lunsj" på McDonalds :) Dette med McDonalds skulle egentlig være litt hysjhysj, men jeg bare fortelle dere hvor billig det var der, en Quarter Pounder meny til kun 24 kroner :)  

På ettermiddagen var det middag, som jeg med tanke på lunsjen selvfølgelig hoppet over, før vi dro bort på idrettsarenaen for å spille litt basketball med Niklas :)

Det var alt fra i går, i dag er en ny dag med enda mere nytt på agendaen :)

Ha en super tirsdag folks :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Ooooh hellige... Der hadde ikke jeg beveget meg ut i trafikken altså, ikke om jeg hadde fått betaling en gang.. Tøffe du som tørr!

    Det høres ut som om dere har det bare topp!

    Her er høsten satt inn for fullt! Deilig frisk luft og nydelige farger. Herlig!

    SvarSlett
  2. Jeg må nok innrømme at jeg ikke kjører i storbyen Tone, men her hvor vi bor kjører jeg :) Godt å ikke være så avhengig av taxi som vi var i KL :)

    Vi har det kjempefint, damene her nede tar seg veldig godt av meg :)

    Gleder meg til høsten jeg også, var ute å gikk en 4 timers tur i dag, men litt i varmeste laget når gradestokken viser 25 grader i skyggen.....Men, jeg bør vel ikke klage :)

    Klem.

    SvarSlett