onsdag 5. september 2012

Busan

Busan er Sør-Koreas nest største by, og den ligger ca 1 times kjøring fra hvor vi bor :) Damene her nede er veldig sosiale, og i går var det tid for omvisning på Lotte Department Store og Gukje Market. Vi var seks damer som møtte opp klokken 8.30 og dro sammen,  for og komme oss til Busan tok vi buss og subway. Jeg er jo litt pysete når det kommer til subwayer, men denne var kjempefin, og ikke så mørk og trist som jeg hadde forestilt meg :)

Vi startet med markedet, det var masse boder langs en gate, som også hadde noen fine butikker på lur. Jeg klarer ikke å handle på slike markeder, hater å prute og hater å bli lurt, så da lar jeg det like så godt være :) Men, fant meg litt smykker og klær i butikkene langsmed istedet :)

Her er det godt utvalg i hjelmer, trolig ikke CE godkjent, men tror ikke de bryr seg så mye her nede:




Flott statue midt i handlegaten:


Her ligger fiskerestaurantene i midten oppover gaten, gjestene setter seg bare på en krakk, og får maten servert:


Det er bare å velge å vrake blant sokker og belter til 5 (?) kroner:


Dette er et vanlig syn i Korea, eldre damer som drar på papp, jeg synes så synd i dem, det er så vidt de klarer å strekke ut ryggen sin, og de ser skikkelig slitne ut:


Dette må være et paradis for svigermor, kunstige blomster i fleng:


Etter markedet og lunsj på Pizza Hut dro vi til Lotte Department Store, det er et stort shoppingsenter, og jeg fikk shoppet litt der også :) Men, etter 9 timer med shopping var vi slitne alle mann, ryggen min verket mere enn etter en 12 timersvakt på Rema, og det gjorde vondt bare jeg hostet. Men, jeg klager ikke, utrolig hva man kan ofre for "litt" shopping :) Så klokken 20 tok vi subwayen og bussen hjemover, bussturen ble litt spennende når "guidene" mine ikke kjente seg igjen når vi begynte å titte ut av vinduene, men heldigvis var det bare en annen og lengre rute enn de hadde tatt tidligere, så 12 1/2 timer etter vi dro hjemmefra, kom vi oss trygt hjem igjen :)

Gutta hjemme hadde hatt det riktig så koselig de også :) Niklas har fått dilla på basketball, han har nettopp kjøpt seg egen ball, så de var på en bane like ved og trente litt i går kveld :)

Ellers har vi fortsatt sommer her nede, temperaturen ligger i underkant av 30 grader hver dag. Selv lengter jeg litt etter høsten nå, vil begynne kle på kroppen litt mere. Kan selvfølgelig ha noe med at det meste av sommerklærne mine ligger i en container ett eller annet sted i Asia, og jeg nesten ikke har noe sommerantrekk her. Men, uansett deilig med sommer altså :)

Ha en fortsatt finfin onsdag kjære lesere :)

Klem, Iren <3

1 kommentar:

  1. Ellers har vi fortsatt sommer her nede, temperaturen ligger i underkant av 30 grader hver dag. Selv lengter jeg litt etter høsten nå, vil begynne kle på kroppen litt mere.

    SvarSlett