fredag 30. mars 2012

Easter egg hunt

På Hils Learning er det en foreldregruppe (alle kan delta) som hver måned planlegger arrangementer for elevene. Siste arrangement gikk vi glipp av da vi var i Vietnam, da var de på Aquaria KLCC og i parken. Denne måneden er det påske, og i den anledning dro vi, ca 20 stk med stort og smått, i går hjem til amerikanske Sarah (moren til en gutt på Hils), for å male egg, lete etter gjemte egg i parken, spise pizza og kose oss :)

Alle foreldrene hadde med seg noe, Sarah hadde laget pizza, og vi andre kjøpte drikke, kjekse, frukt osv, så det ble mye å kose seg med :) Synes det er kjempeflott at ei dame åpner huset sitt for mange hun ikke kjenner en gang, amerikanerne er etter mitt inntrykk veldig inkluderende og gjestfrie. Vi nordmenn har virkelig mye å lære, tror å håper dette oppholdet forandrer meg iallefall :)

Først spiste vi lunsj, ungene var sultne etter en hel formiddag på skolen.


Så var det tid for å male egg, Jenny har kjøpt "hvite" egg, her er det brune egg det går på til vanlig. Dette synes ungene i alle aldre var gøy, det var masse utvalg i både maling og annen pynt som klistremerker, glitter, kakestrø (?), kakegele (?) og stempel.




Etter at ungene var ferdige med å male, var det tid for "Egg hunt". De største barna dro til lekeparken for å gjemme eggene, så fikk de minste lete etter de. Dette var veldig stor stas for Niklas, vi har jo ikke vært med på slik tidligere. Niklas fant 22 (!) egg, og var veldig fornøyd etterpå :)








Så, nå ser det ut som om det blir en ny tradisjon på oss påskene framover. Gleder meg til å være på hytta å gjemme masse små egg ute :) Men, blir nok noen år til det enda :(

På tirsdag puttet jeg og Niklas et brev under døra til ei jente, Anne-Sophie, fra Belgia på 9 år, og skrev at han veldig gjerne ville bli kjent med henne. Neste morgen lå det et brev under dørsprekka vår, der hun skrev om seg selv og la igjen telefonnummeret sitt :) Vi skrev en melding til henne på onsdag, så de møttes, og lekte i bassenget. Kjempegøy for Niklas å få flere venner. I går ringte hun og spurte om Niklas ville komme å besøke en venninne av henne som bor i etasjen under oss, så han var der en tur i går. Synes han er tøff jeg, er jo ikke så lett for han å leke med to engelsktalende jenter (jenta fra Belgia er kjempeflink i engelsk). Jeg er kjempestolt av Niklas her nede, han har forandret seg masse, og blitt mye mere selvstendig.

Tenk at om noen timer, så sitter familien min på flyet ned til oss, jeg begynner nesten å grine bare jeg tenker på det. Jeg gleder meg så utrolig mye! Skal bli kjempekoselig med besøk, da har jeg noen å farte med, shoppe med og ikke minst snakke ordentlig med! Åh, som jeg gleder meg!!

Ønsker alle sammen en like flott fredag som jeg har :)

Klemmer (deler ut noen ekstra i dag), Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar