søndag 18. mars 2012

Zoo Negara

Etter at vi møtte Craig og Jenny på Great Eastern Mall forrige lørdag, planla vi å møtes også denne lørdagen. Men, istedet for å møtes på lekelandet på senteret, foreslo Jenny at vi kunne dra til Zoo Negara. Zoo Negara er en dyrepark ikke så langt (ca. 1 mil) unna her vi bor :) Jenny var så snill og hentet oss i ti-tiden, så vi slapp å ta taxi, synes utlendingene som kjører her nede er skikkelig tøffe!

Dyreparken er 48 år gammel, og bar litt preg av å være igjengrodd, men dyreparker er jo spennende uansett :) Og, ikke minst hadde de mange forskjellige dyr der, også en del jeg ikke hadde sett før.




Strutseegg er det ikke hver dag en ser:


Noen som vet hvilken fugl dette er?


En underlig skapning, tapir (vet ikke om det heter det på norsk)






Niklas fikk "nærkontakt" med to søte "baby" capybara, de er verdens største gnagere:





Dette vet jeg heller ikke hva slags dyr er, noen som vet? Mer som en hund/bjørn med masse rynker i panna:


På vei ut, var vi innom en souvenirbutikk, det slipper en aldri unna:

Og, ettersom Niklas ikke kom i nærkontakt med noen aper denne gangen, kjøpte han seg like så godt en selv:


På kvelden laget vi oss taco, hadde masse lørdagsnacks og koste oss med The Voice sammen med Niklas :) Etter Niklasgutten hadde lagt seg, så vi siste episode av Helt Perfekt, og jeg blir like flau hver gang jeg ser den serien. Den er bare så bra!

Ha en fin dag!

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. jeg liker dyr Niklas e heldig :) hils han fra meg Natalie

    SvarSlett
  2. Hei Natalie :)
    Jeg er kjempeheldig, og får se massse dyr, men jeg er mest glad i apekatter :)Hvilket dyr er du mest glad i? Hund eller katt kanskje?
    Hilsen Niklas

    SvarSlett