onsdag 14. mars 2012

Power Plates

I forrige uke var jeg med Ginnie (Ginnie=Jenny, USA, skrev feil tidligere), og kikket på et treningssenter (like ved Hils) hvor flere av damene jeg har hilst på trener. Det heter Bodytone Wellness Senter, og er et senter med Power Plates-trening. Etter å ha lest litt på nettet om dette, ble jeg med Jessica (USA) på en prøvetime i går. Gjett hvem som er støl i dag??? Tydeligvis noen muskler som ikke er så mye i bruk for tiden :)


Maskinen har en "plattform" som vibrerer, og treningen foregår hovedsaklig oppe på plattformen. Power Plates sies og doble effekten av treningen din, en 30 minutters treningsøkt, og du vil være like sliten som etter en times trening, det er på grunn av at vibrasjonen utfordrer muskulaturen din. Det er også en skånsom treningsform i forhold til muskler, ledd og skjelett. På senteret i Mont Kiara, har de 6 maskiner, og det kjøres gruppetimer på 45 minutter. Instruktøren er veldig flink, og blir mere som en personlig trener der hun går rundt og retter på oss hvis vi "jukser" med øvelsene :)


Jeg var med på en "rolig" time, med mest fokus på styrke. På en vanlig styrkeøkt, forbrenner jeg ikke så mange kalorier, men ble gledelig overrasket da jeg sjekket pulsklokka etter endt trening :) Tjoho! Så, for dere som har tilgang til treningssenter med Power Plates:  PRØV! Jeg er allerede hekta, og har bestilt meg treningskort på 30 ganger! Og, det er jo ikke noe ulempe å få gjort unna litt trening mens Niklas er på Hils, korter ned ventetiden gjør det også :) Har allerede en ny avtale i morgen på step, det skal være en av de tøffeste timene, nesten ingen av de jeg har snakket med tør å hive seg på det, men jeg skal iallefall prøve.....Så får vi se om jeg kommer meg ut av senga på fredagen :)

Ha ei fortsatt fin uke da dere :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Hei Niklas!
    Tusen takk for kortet. Vi har nettopp sett på bloggen med bildene fra barnehjemmet. Vi savner deg, det er rart at du ikke er her.Det ser ut som du har det fint i Kuala Lumpur. Har du fått deg noen nye venner, eller kanskje en kjæreste??!! I fjerdeklassen her er det flere kjærestepar!!! Gjett hvem???? Du er sikkert mester i engelsk når du kommer hjem!!! Masse hilsen fra 4.klasse Barman (og Kristin)<3<3<3

    SvarSlett
  2. Hello everybody!
    Jeg har det bare fint, det er veldig varmt her, og jeg bader masse. Jeg er på engelskkurs 3 timer hver dag, og jeg har fått meg noen venner der. Jeg forstår mye engelsk nå, men snakker ikke så mye enda. Jeg tipper Malin og Sander P er kjærester enda, og Sander S og Kathrine kanskje? Jeg har ikke hjemlengsel enda, men jeg gleder meg til Tony, mimmi, bestefar , onkel Ivar og tante Line kommer på besøk om 12 dager :)
    Klem fra Niklas <3

    SvarSlett