mandag 19. mars 2012

Hop-on Hop-off

Søndagen var vi turister i vår nye hjemby. Jeg har egentlig sett veldig  lite av byen, dagene går jo de.....Men, i går fikk vi gjort noe med det.

I Kuala Lumpur finnes det en Hop-On Hop-Off buss, som kjører rundt i byen og viser de viktigste attraksjonene byen har å by på. Billetten varer i 24 timer, og du kan hoppe av på en av de 23 stoppene rundt omkring, og hoppe på igjen til neste attraksjon. Egentlig veldig snedig. Målet vårt med denne turen, var å få se hvor attraksjonene er, så vi tok en runde uten å hoppe av noen steder, da tok turen ca 3 timer. Så, nå vet jeg hvilken steder jeg vil tilbake til, og hva jeg vil anbefale besøket vårt når de kommer. Kuala Lumpur er egentlig en liten by, men jeg synes det er en vanskelig by, kan kanskje skyldes at jeg er (en god del) desorientert?

Så, her er noen bilder tatt gjennom bussruta på vår ferd rundt KL City.

Vi startet turen ved Malaysia turistsenter:


I slike leilighetsbygg bor de lokale:


China Town, her er det masse juggel og masse pruting som gjelder:


Typisk bakgård:


Den gamle togstasjonen, ett vakkert bygg:


Little India:


Little India må jeg ta en nærmere titt på tror jeg, så ut som ett koselig sted:


Dukker noen grønt arealer innimellom også:


Dette er én av grunnene til at jeg ikke kjører her nede, hvilken vei skal jeg liksom? Dette bildet er tatt på en søndag, da er det rolig trafikkmessig, ser for meg hvordan det er en mandags morgen. Gosh!



Må vel sette av en dag til besøk i denne parken også. I samme område ligger også Butterfly Park, KL Orchid garden pg KL Hibiscus garden.


Kuala Lumpur er en by med mange kontraster, her er det alt fra skyskrapere til gamle vakre bygninger:





På gåturen (viktig å få med at vi gikk...) hjem, gikk vi innom en restaurant som heter Soul and Out, den ligger ca 10 min gåavstand unna leiligheten vår. Der hadde de fantastisk god mat, og det kommer nok til å bli en liten favoritt framover :)

Niklas koser seg med en Dragonfly:


Deilig indisk mat, denne retten er fantastisk god, og koster bare 47 kroner. Billig det?


Kjempefin restaurant:



Så, da er en ny uke på gang, denne uka har jeg meldt meg på tre treningsøkter på Power Plates, og gleder meg allerede :) Det er SÅ gøy!

Ei sprek uke ønskes dere alle :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Har lyst til å besøke flere av de stedene. China town og little india, butterfy park osv :)
    Line

    SvarSlett
  2. Det skal vi få til Line :) Blir vel så dere tar en runde med bussen dere også tenker jeg :) Gleder meg :) Klem <3

    SvarSlett