fredag 27. april 2012

Koh Samui

Jeg fortalte dere i går at Rune hadde booket en ny weekendtur til oss, noen som kan gjette hvor vi skal dra? Vi reiser til Thailand igjen, denne gangen til en fantastisk øy som heter Koh Samui. Vi fikk tidligere denne uken vite at det er helligdag igjen her nede på tirsdag, så vi tar fri Niklas på mandag, og reiser bort fra lørdag til tirsdag :) Vi har også bestilt oss weekendtur til helgen etter, det gjorde vi før vi fikk vite om denne langhelga, så nå blir det to weekendturer på rappen :) Jeg bør vel ikke klage?! Er jo fint å få oppleve så mye vi kan her før vi må flytte videre :)



Koh Samui ligger på det sørlige Thailand, og er Thailands tredje største øy, vi skal være på østkysten på øya i byen Chaweng, det er den største byen på Koh Samui. Der har vi booket hotell som ligger ved stranden, og like ved butikker og restauranter, så det ligger an til å bli en perfekt tur :) Hotellet heter Chaweng Garden Beach Resort og er ett tre stjernes hotell, synes ikke det ser så himlende fint ut, men hovedsaken er at det ligger ved stranden. Og, når vi igjen er så sent ute med å bestille, så er det ikke så mye å velge mellom, så vi får ta det vi får (nesten iallefall).

Her er et bilde fra bassengområdet, skimter også stranden i bakgrunnen:


Flere bilder kommer på lørdag eller søndag, tror ikke det er wi-fi på rommene der, kun i fellesareal, så får se hvordan det blir med bloggingen. Jeg skal prøve iallefall :)

I går etter skolen var Niklas og jeg med Craig (fra Skottland) hjem fra skolen. Til tross for språkforskjellen, så gikk det veldig fint. Det var veldig spesielt å høre Niklas kommunisere med en annen gutt på engelsk, og jeg synes han har blitt flink jeg :) Og, flinkere blir han vel :)

Niklas og Craig badet og koste seg i det private bassenget deres, mens Jenny, mammaen til Craig, og jeg satt i denne fine paviljongen og koste oss:


Craig har to skilpadder som også fikk være med å leke i bassenget:


Niklas og Craig:


På ettermiddagen etter hjemmeundervisning og handletur, var vi nede i bassenget her og lekte. Niklas har blitt kjent med en liten herlig gutt, Titouan (tror det skrives slik) fra Frankrike som bor her på Gallery, han elsker å leke med Niklas, og de hadde en fin lekestund.

På kvelden dro Rune ut på middag med noen arbeidskolleger, og kom ikke hjem før sene nattetimer. Utrolig langdryge disse middagene til mannfolka altså, vil tro de blir gode og mette :)

Ha ei fin helg da, så får jeg se hva jeg får til med blogging i løpet av helgen :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar