torsdag 3. mai 2012

Chaweng og Anghtong National Marine Park

Det er noen dager siden vi kom hjem fra fantastiske Koh Samui, men jeg har vært syk, og derfor ikke vært i form til å blogge. Men, nå kommer det endelig en oppdatering :)

Vi dro fra Malaysia tidlig fredags morgen, og landet i Thailand i 10 tiden. Selv om vi var tidlig ute, var vi så heldige å fikk sjekke inn på rommet vårt med en gang vi kom fram. Førsteinntrykket av hotellet var så som så, området så litt igjengrodd ut, men når vi fikk rommet vårt, oppdaget vi at det hadde en fantastisk beliggenhet. Rommet var like ved hotellets restaurant, basseng og strandområde, og da var alle tre kjempefornøyde :) Hotellet lå også ved hovedgaten i Chaweng, der det var stort utvalg i restauranter og butikker :)

Rommet vårt:


Første dagen bare koste vi oss ved stranden og bassenget. Stranden var kjempefin, og sjøtemperaturen var himmelsk, det føltes som om det var samme temperatur i sjøen som på land, og det forklarer jo litt :) Det var også veldig langgrunt der, noe som er kjempefint når man har med seg barn. Niklas koste seg masse, og prøvde å fange fisk med den nye håven sin, men fisken var nok litt raskere enn han var.





Etter en stund på stranden, fristet det med noe forfriskende ved bassengkanten, her har vi bestilt hver vår smoothie. Nammis :)


Rune fikk også deilig thaimassasje ved bassengkanten, mens Niklas koste seg og lekte i bassenget:


Dag nummer to var det å stå opp tidlig igjen, vi ble hentet på hotellet klokken 8.30, og ble kjørt til havnen hvor en vi skulle ta en "bigboat" ut til Anghtong National Marine Park. Angthong National Park består av 42 små øyer, de fleste av dem er dekket av tropisk skog, og har flere øde strender.

Etter 1 time og 45 minutter på en ikke fult så bekvemmelig båttur, var det tid for kajakktur. Jeg var litt i tvil på om jeg skulle tørre å prøve (jeg og denne vannskrekken da vet dere), men jeg hev meg ut i det. Og, jeg angrer ikke, det var faktisk mye gøyere enn jeg hadde trodd, og ikke fult så skummelt å velte etter å ha kjent på sjøtemperaturen :) Vi fikk sitte i samme båt alle tre, turen tok ca 40 minutter, og vi byttet på å padle, Niklas syntes jo det var kjempegøy å få prøve padling :)

Vi fikk se mye fint på padleturen vår, nydelige små øde strender og masse fine klipper, det var litt vanskelig å ta bilder, men her er et lite utvalg:






Vi padlet til ei øy som heter Mae Koh, der var det en bratt tur opp til toppen, og denne fantastiske innsjøen, Talay Nai:



Det var også flott utsikt over Angthong National Marine Park:



Etter besøket på denne øya, dro vi videre til øya Wua Ta Lap, mens vi koste oss med lunsj på båten:



Kan ikke klage på utsikten:




Her har vi ankommet Wua Ta Lap, hvor tiden ble brukt til strandkos og snorkling på denne utrolig fine sandstranden:






Vi er bestandig så fornøyde etter slike utflukter, det er på disse turene vi føler vi har de beste opplevelsene. Neste gang vi drar på en slik utflukt, er det ikke umulig vi overnatter på en av øyene for en natt. På ettermiddagene når båtturistene drar hjem må det være utrolig deilig å ligge på en strand nesten helt alene :)

På båtturen hjem, begynte jeg å føle meg litt uvel, trodde bare jeg var sliten, men det var nok ikke bare det. Jeg ble liggende hele dagen etter, Rune og Niklas leide en scooter, og utforsket Koh Samui, det vil jeg skrive om i neste innlegg :) Neste blogginnlegg kommer iløpet av dagen, så heng med :)

Ha en fin dag alle sammen!

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar