søndag 6. mai 2012

Solnedgang og snorkling

Fredags formiddag ankom vi den fantastiske øya Tioman, vi ble fraktet til Berjaya Resort, hotellet vi skulle bo på denne helgen. Hotellområdet var veldig spesielt oppbygd, det så ut som en liten landsby med masse trehus. Vi var kjempeheldige og fikk rom i dette "huset" ved stranden:

Ett slikt hus inneholder fire hotellrom, vi hadde ett rom i første etasje:


Utsikten fra trappa:


Og bare noen få meter unna lå dette bassengområdet, gjett om det var en som ble glad da han fikk se rutsjebanen:


Gedigen jacuzzi:


Det var lavvann når vi kom, og en utrolig herlig badetemperatur, jeg var mere ute i sjøen enn på land denne helgen, og det sier mye:


Niklas klar til å rutsje:


Full fart nedover sklia:


Fredagskvelden fikk vi med oss denne vakre solnedgangen:





Kvelden avsluttet vi med middagsbuffet på hotellets restaurant, der var det masse god mat og dessert:



Lørdags morgen dro vi en tur på snorkling, vannet på Tioman er krystallklart, så det er ett fantastisk flott sted for å snorkle. Vi ble kjørt ut til ei flåte ved denne øya, der er det veldig populært å snorkle, og her kan man, hvis man er heldig, se både skilpadder og haier (vegetarhaier), og selvfølgelig masse fisker:)



Når vi var ferdige, var det bare å veive med hendene, så ble vi plukket opp, og fraktet tilbake til stranden, kjempekjekt:


Senere på dagen leide vi en pedalbåt for å snorkle enda mere, eller, for at Niklas og Rune fikk snorkle mere, jeg passet båten :) Jeg prøvde å snorkle ved flåten tidligere på dagen, men var så utrolig klønete, at jeg ble nesten flau av meg selv. Jeg må nok smugtrene litt i bassenget her hjemme :) Har ikke brydd meg spesielt om snorkling tidligere, men nå når jeg så hvor mange fine fisker det var på Tioman, må jeg innrømme jeg er litt misunnelig, og ønsker å lære det meg jeg også :) Og, det må jo nevnes at Rune faktisk var så heldig å fikk se en hai den første dagen vi badet på stranden.

Resten av lørdagen ble brukt i sjøen og bassenget hvor vi koste oss alle tre :)

Mere blogging om Tioman kommer i morgen :)

Ha en fin søndag!

Klem, Iren <3






1 kommentar:

  1. Så mere deilikat ut stranda der enn i Bali ja! Sikkert mange fine plasser i Malaysia også, så det er kansje lurt å se seg litt om der før dere flytter derifra.Hørte Niklas koste seg. Klem fra mamma og pappa

    SvarSlett