mandag 21. mai 2012

More More Tea Inn

På Redang Island ble den asiatiske kjærlighetsfilmen Summer Holiday spilt inn i 2000. Jeg har ikke sett filmen, men har forstått det slik at det meste av filmen er spilt inn der, og at den handler om vennskapet og kjærligheten mellom Summer og Mo Mo, som ble spilt av to berømte kinesiske skuespillere Sammie Cheng og Richie Ren.

Huset "More More Tea Inn" er en kulisse fra filmen, som i 2003 ble restaurert og fungerer i dag som en souvenir-butikk. Den er nå en av de mest populære attraksjonene på Redang, og ett yndet fotoobjekt :) Og, er det noe asiatere kan, så er det å posere foran kamera, ingen sjenanse der nei. Jeg har mange ganger småhumret for meg selv når jeg ser de blir fotografert, ikke unaturlig at du ser en helt vanlig turist ligge på ett fortau for å ta bilde av kjæresten/vennen sin, og hun/han står med hender i flere ulike positurer :) Og, det er også veldig vanlig å bli stoppet og spurt om å være fotograf, og da må bildene godkjennes før vi går videre, det er jo litt gøy også da:)

Her er "More More Tea Inn":



Fint pyntet med lys i kveldsmørket:


Her er inngangspartiet til butikken, som dere ser er skofri :)


Mye spennende her inne, alt fra snacks til klær:


Og, det har nok blitt litt asiatere av mine to "gutter" også, her står Niklas og poserer:


Niklas og pappa:


Neste gang jeg skal til byen, skal jeg stikke innom en dvd forretning for å høre om de har filmen. Hadde vært gøy og sett den, men spørs om det blir språkproblemer :) 

Her er coveret på filmen:


Har sett på storm at det meldes vårvær hjemme også, så dere må nyte finværsuka :) Her er det 33 grader og litt skyet i dag (kanskje like så greit), så vi har det ganske fint vi også :)

Ha en flott maidag!

Klem, Iren <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar