lørdag 21. april 2012

Central Market og BBQ party

På Hils har de sjeldent stengt, men på grunn av et kurs for alle lærerne, var den stengt i går. Det passet oss veldig godt, for da fikk vi kose oss sammen med Ivar og Line hele dagen, før de dro hjem på kvelden.

Jeg ville vise dem Central Market mens de var her, og i og med at vi ikke hadde rukket det tidligere, passet det fint å gjøre det i dag. Central Market ble grunnlagt i 1888, og er opprinnelig et våt marked, i dag er Central Market mer et shoppingsenter med malaysiske produkter som håndverk, kunst, batikk, malaysisk mat osv. Stedet er utrolig sjarmerende, og en kan gå å titte i de mange butikkene i timevis.

Vi ble jo selvfølgelig veldig sultne mens vi var der, og heldigvis for oss, så var det en fantastisk bra thai restaurant der. Ivar synes maten var det beste han hadde spist på ferieturen sin, og det sier jo litt, vi har jo spist ut nesten hver dag i tre uker :)



Niklas bestilte satay, det slår aldri feil:)


Etterpå var det å dra hjem så turistene fikk pakket koffertene sine. Og, de ble sprengfulle! Var trist å se at de gjorde seg klare til å dra hjem. Men, jeg er så utrolig glad for de ukene jeg har hatt med familien min i det siste :) Gleder meg allerede til de skal komme å besøke oss i Korea, og da håper jeg resten av familien kommer en tur også :)

Ivar og Line har fått dilla på disse musli/nøtte-barene, så de hamstret like så godt 50 stk barer hjem :) Vi har alltid slike barer liggende i skapet, kjekt som et lite mellommåltid, jeg prøver å holde meg til de sunneste variantene, Ivar var mest glad i de usunne med masse sjokolade :)


Godt å kose litt i armkroken til onkel før han drar:


Etter at Ivar og Line dro klokken 19.30, plasserte vi Niklas nede hos naboen og dro på Statoil-grillparty på Binjai (utrolig fint leilighetskompleks ved KLCC). Rune og jeg var bare en liten tur og spiste før vi dro hjem i halv elleve tiden. Resten av statoilfolkene holdt vel på ut i de små timer tenker jeg :) Det var rart å  "sette" bort Niklas for noen timer, vi har jo ikke hatt barnevakt siden begynnelsen av januar. Men, han har hatt det supert nede hos naboen, der var de sju statoilunger samlet, og Susanne var så snill å var barnevakt :)

Når vi ble bedt inn til grillparty, var det ikke akkurat dette jeg hadde forestilt meg:




Festkomiteen hadde leid inn kokker for å grille til oss, og det var en fantastisk fin buffét der med masse forskjellig mat. Kristian (pappaen til Sondre) fikk meg til å prøve Peking and, jeg har aldri turt å smake and, men det var faktisk veldig godt :) Stedet var også kjempefint pyntet med rundbord og "partytelt" rett ved dette utrolig flotte bassenget:


Ifra Binjai har de kjempefin utsikt mot Petronas Tower, benyttet anledninger til å ta noen fine nattbilder av de:


Vi var også på visning på Binjai på vår besøkstur i oktober, stedet fristet i og med at det ligger så nærme parken og byen, men vi valgte Gallery fordi det ligger i et roligere område. Det tar oss kun ca 20 små minutter å gå hit, så føler vi bor ganske sentralt allikevel :)

Ha ei fin helg kjære lesere :)

Klem, Iren <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar