tirsdag 10. april 2012

Vannsport

I går var det vår siste hele dag i Bali, så vi måtte finne ut hva vi aller mest ville gjøre. Det stod mellom Waterbom vannpark, eller vannsportaktiviteter på stranden. Vi ble enige om det siste, i og med at vi skal innom en vannpark i Kuala Lumpur før Tony drar hjem.

Vi fikk anbefalt en strand på Sanur siden, hvor det skulle  være fint å bade, og vannsportaktiviteter. Vi hadde fått god kontakt med sjåføren som kjørte oss rundt en dag tidligere, så han stilte selvfølgelig villig opp til å kjøre også denne gangen. Når vi kom til stranden, viste det seg at det var akkurat den samme stranden vi var på første dagen (ikke den i Kuta), men var litt bedre denne dagen, da det ikke var så mye "fjæra". 

Tony, Ivar og Line var snar til å leie seg en vannscooter, jeg må innrømme at jeg var litt nervøs når Tony skulle kjøre. Men, han lovte meg å ta det med ro, og da måtte jeg jo stole på det. De var veldig fornøyde etterpå, så fornøyd var Ivar, at han måtte kjøre en tur til. Line satt på med han den første runden, så han ville kjøre en tur alene, slik at han kunne gi på litt mere. Og, det gjorde han til gangs, jeg stod å fulgte med han, og holdt på å få hjertet i halsen flere ganger.



Etterpå leide de en donut-tube, og det var en lattermild gjeng som kom på land. Pysete meg, stod på land og filmet. Jeg har vannskrekk, pluss at noe av det ekleste jeg vet er å få sjøsprut i ansiktet, så det var nok best jeg holdt meg på fast grunn :)



På mitt dobesøk nede på stranden fikk jeg for første gang i mitt liv se en "fri" diger edderkopp. Den var skikkelig ekkel, utrolig mye heslige kryp som finnes i Asia.

På turen hjem fra stranden fikk vi sjåføren til å stoppe på noen outlet butikker, der fikk vi shoppet litt, Tony endte opp med en sekk, en bag, en hettegenser og en t-skjorte i Quiksilver, og Niklas fikk 3 Quiksilver skjorter og en munkejakke. Var latterlig billig, skulle egentlig ha handlet mye mere, men vi var slitne etter en hel dag på stranden, og det fristet mye mere med en dusj, enn med shopping :)

Etter vi hadde ordnet oss, dro vi ned til Kuta by, og spiste på Kori, en kjempefin restaurant Ivar hadde fått anbefalt. Mens vi slitne strandfolka dro tilbake til hotellet, ble landkrabbene Rune og pappa igjen på byen for å sjekke ut livet.

Her er en typisk shoppinggate i Kuta:


Swastika (solkorset):


Kvelden avsluttet vi med UNOspill, juicedrinker, brus og dessert nede i restauranten på hotellet. 

Vet ikke helt hvordan jeg vil oppsummere Bali, var noen nedturer strandmessig, men samtidig var det utrolig fint når vi først fartet litt. Ville nok ha satset litt mere på øyhopping om jeg skulle tatt turen en gang til :)

Ha en fortsatt fin kveld kjære lesere!

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar