søndag 8. april 2012

Turtle Island og apestreker

Etter frokosten i går hadde vi leid en sjåfør med bil for en hel dag, som skulle vise oss litt rundt omkring. Først dro vi til en havn ved Sanur, der fikk vi alle ett nytt inntrykk av Bali, stranden der var kjempefin, og sjøen var turkisfarget :) Derfra tok vi båt til Turtle Island, for å se på skilpaddene. Turtle Island var en fin liten øy, og vi fikk se og holde i masse skilpadder.

Her er båten "vår":

Første gang Niklas koser med ei skilpadde:

Tony også:

Pappa:

Her er vi samlet hele gjengen:

Tony holder i en skillpaddeunge:

Veldig stolt Niklas:

Dette dyret tør jo jeg å holde også:

Det var også slanger der, og de tøffeste av oss fikk holde i en diger pytonslange:

Rune og jeg ved inngangen/utgangen:

Var også aper og flaggermus der, sistenevnte holdt jeg meg laaangt unna, det er nemlig noe av det skumleste jeg vet om. Fikk et lite glimt av den ene, og den var skikkelig svær. Grufullt!

På turen tilbake fikk så vi fiskere som sto langt ute i sjøen og fisket, var veldig langgrunt, så de kunne gå kjempelangt ut. Det var også en sanddynge midt på sjøen, det så utrolig fin ut, jeg kunne tenkt meg å ligge der å slikke sol i noen timer, men kanskje ikke så smart med tanke på tidevannet her.

Vet ikke om dere klarer å se det, men i bakgrunnen på dette bildet, går det et menneske midt i mellom alle båtene og vannscootere:

Vi kjørte forbi flere fiskere:

Sanddynge midt på sjøen:

Gøy å se på de lokale, denne personen er på vei bort til sanddyngen med flåten sin:

Planen var deretter at vi skulle til Ubud for å se på apekatter og et waterfall. Men, på grunn av trafikken måtte vi droppe det. Sjåføren anbefalte å dra til  Uluwatu for å se på apekatter der istedet. Der var det fantastisk fint, med et tempel plassert på klippekanten 70 meter over Indiske hav. Tempelet er bebodd av masse apekatter, og ved inngangen fikk vi beskjed om å ta av briller og passe på eiendelene dine. Vi fikk også på oss en lilla sarong alle sammen, unntatt Niklas som fikk ett gult bånd knyttet rundt livet.

To fine karer:

Nydelig utsikt:

Mamma & pappa:

To av mange frekke apekatter:

Mens Tony, Ivar, Line, Niklas, mamma og jeg gikk til enden av stien ved klippen, gikk Rune og pappa tilbake til inngangen og ventet på oss. Der ble de overrasket av en apekatt som hadde veldig lyst på brillene til pappa.

Pappa før apen overrasket han:

Pappa etter "apeangrepet":

Pappa etter optikerbesøket:

Altså, dette hendte: Pappa er avhengig av brillene sine, han kan ikke ta de av hvis han skal se noe. Pappa og Rune satt seg ned for å vente på oss, de fant ut det var trygt i og med at det ikke var noen apekatter der. Men, plutselig kom det ei og snappet brillene av pappa, moste de og stakk av med de. Rune synes jo dette var veldig gøy, og skulle ta bilde av den, da kom ei annen apekatt og stjal vannflaskene deres :) Haha, jeg skulle likt å sett dette, vi lo godt alle sammen. Sjåføren vår ble litt fra seg, han følte det var hans skyld. Han var veldig behjelpelig med å finne en optiker, så pappa fikk kjøpt seg ett par reservebriller å bruke til han kommer hjem.

Kvelden avsluttet vi med middag på en kinesisk restaurant før vi dro tilbake til hotellet. I dag blir vi plukket opp på hotellet klokken 7.45, og skal på  Beach Club Cruise tur til en øy som heter Lembongan Island. Pappa er ikke så glad i å ligge på stranden, og ville heller være her på hotellet å kose seg.

Er veldig glad for at vi fikk ett nytt inntrykk av Bali i dag, må nok innrømme at vi alle var litt småskuffet i går. Men, nå er vi fornøyde alle mann :) Vi har hatt en fantastisk fin og ikke minst morsom dag :)

Ha ei fortsatt fin påskefeiring, gleder meg til å ligge på stranden i dag, der skal appelsiner på fjellet byttes ut mot ferskpresset juicedrinker på solsenga :)