mandag 9. april 2012

Lembongan Island

På lørdagen meldte mamma, Tony, Ivar, Line, Rune, Niklas og jeg oss på en utflukt til Nusa Lembongan Island, pappa er ikke så glad i strand og sol, så han ville heller være hjemme på hotellet og kose seg. Vi ble hentet og kjørt til Benoa Harbour klokken 7.45 i går morges, derfra skulle vi ta en båt ut til Lembongan Island. Turen vi hadde meldt oss på heter Lembongan Island Beach Club Cruise, og båten som fraktet oss heter Bali Hai II. På øya hadde vi full tilgjengelighet på ett privat beach club område hvor det var forskjellige aktiviteter og BBQ til lunsj.

Her er båten som fraktet oss utover, det var en kjempefin båt, og vi fikk servert te, kaffe og bakst ombord:


Her er stranden vi lå ved på øya, det var en kjempefin strand:


Mamma og jeg koste oss med deilig grillmat ved solsenga:


Tony, Rune, Niklas, Line og Ivar dro rett på snorkling tur, mens mamma og jeg lå på solsenga og leste bok og koset oss :) Etter snorklingen dro de på motorsykkeltur for å se seg litt rundt på øya. De synes øya var kjempefin, og fikk også se ei fantastisk fin strand som heter Dream Beach. Har ikke fått lastet ned bildene deres enda, men jeg skal legge ut bilder så snart jeg får det til.

Dagen avsluttet de med en tur på en bananbåt, Niklas synes det var kjempegøy, men ble litt for lite spenning for de andre.



Vi var alle fornøyd med turen, og fikk se en helt annen side av Bali enn vi får sett i Kuta. Ingen tvil om at det er mye finere strender ute ved øyene, enn inne på "fastlandet".



Her er et bilde av bandet som spilte på dekk på båtturen vår, de spilte masse gamle slagere, ble nesten i litt festhumør av å høre på de :) Spesielt gode var de ikke, men gøy å høre på allikevel :)


Pappa hadde hatt en fin dag på hotellet, han hadde vært ute på rusletur, og bare slappet av. Vi var alle litt bekymret ei stund dagen før, for om han ville klare seg alene uten "syn", men etter at han skaffet seg nye briller, gikk det jo veldig bra :)

Etter vi kom hjem, dro vi til Mormors Hus for å spise middag, spisestedet ligger like ved hotellet, og ettersom de hadde litt norsk mat der, fant vi ut at det kunne vært gøy å prøve ut. Rune og pappa bestilte lapskaus, og fikk servert kjøttsuppe, men det var en god suppe da :) Tony koste seg med vafler :) Så litt norsk mat ble testet ut.

På kvelden dro mamma, pappa, Ivar, Line og jeg på Discovery shopping centre, hvor vi tenkte å shoppe litt. Men, jeg endte kun opp med en klokke til Niklas. Hva er det med meg?

I dag var den siste dagen vår i Bali, i morgen reiser vi hjem igjen. Legger ut blogg om dagen i dag i morgen etter vi kommer hjem. Nettet er sykt tregt her på hotellet, og det tar timesvis (overdriver ikke) å laste ned bildene. Derfor får jeg heller ikke lagt ut så mange bilder som jeg egentlig vil, så spørs om jeg ikke må lage en bildeblogg fra ferien når jeg kommer hjem :)

Nå skal vi ta natta her. Ha en fin mandagskveld :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Sukk! livet e vissnokk bittelitt hærlier t enkelte tå åss, men væl oint <3 d blir sikkert min tur ein gang å... kansje..

    SvarSlett
  2. Ja, håpe d Reidun. Vente bare på at du å Ullrikke ska kåmma neåver å gift dåkk æ.....fekk ei mld om d tiliar :) Alt bare fint m dæ da? Vårre på hytta i påska?
    Klæm.

    SvarSlett