mandag 20. februar 2012

Nerovivo og KL Tower

Da er vi godt i gang med en ny uke her i KL, Niklas er på engelskkurs igjen, og jeg sitter på Chilla Cup og blogger. Har litt å fortelle i dag, har jo ikke blogget i helgen, så da blir det desto mere å skrive om i dag :)

På fredagskvelden var jeg ute å spiste på Nerovivo (ikke Nerovino som jeg tidligere skrev). Det var en veldig koselig kveld, og jeg fikk også møtt to damer jeg ikke hadde hilst på  før. Hun ene skal også flytte til Korea sammen med mannen sin, da ble jeg veldig glad, ettersom jeg bare vet om en familie til som kanskje skal flytte dit. Maten på restauranten var det delte meninger om, jeg ble ganske fornøyd med min rett (kyllingrett). Alle de andre bestilte forrett, men ettersom jeg hadde spist middag tidligere på dagen, droppet jeg det. Jeg var den eneste som ikke bestilte noe forrett, og ble sittende uten noe mens de andre spiste, da syntes vist servitørene så synd på meg, at de ville introdusere meg for en lakserett. Kunne jo ikke takke nei til det, så da fikk jeg en gratis forrett, som smakte veldig godt :) Men, desserten fikk jeg ikke plass til, kanskje like så greit :)

Tok noen bilder av damene, men de vil jeg ikke legge ut, ettersom jeg ikke har spurt om tillatelse. Men, neste gang vi er ute, skal jeg høre, så får dere litt mere ansikt på de jeg snakker om :)

Lokalet var ganske kult, så tok noen bilder fra det kan dere få se:



Det var en rolig kveld, med bare mat og jabbing, men neste gang vi skal møtes blir det Skybar og ikke fult så rolig regner jeg med :)

På lørdag var det gråvær her i KL, det regnet, og solen hadde gjemt seg godt. Vi skulle egentlig besøke en fuglepark, men slo det fra oss pga været. Men, vi kunne jo ikke sitte hjemme og kaste bort en hel dag, så vi dro en liten tur ned til byen. Niklas fikk seg en ukulele, så nå blir det vel en ny gatemusikant her i KL :)

Vi bestilte også bord på restauranten i Menara Kuala Lumpur, eller KL Tower som det også kalles. Tårnet er 421 meter høyt, og er verdens 6. høyeste tårn. Vi kom dit i 7-tiden, men pga tåke var utsikten en del begrenset. Men, det var jo uansett en fin opplevelse. Vi koste oss med en bedre buffet, mens restauranten roterte rundt. Den bruker 90 minutter på en runde.


Slik ser KL ut en overskyet dag:


Niklas var kjempefornøyd med dessertutvalget:


Mange fristelser. Så kjekt med små porsjoner, da er det bare å smake på mere:


Merker at jeg ikke er så redd for høyder nå som før. Har aldri hatt direkte høydeskrekk, men litt skjelven i beina kunne jeg nok bli innimellom. Husker første gang jeg var på besøk i Tyholttårnet, jeg la meg ned på alle fire å krøp når jeg kom ut av heisen, pappa ble litt frustrert husker jeg :) Skal se hvem (....pappa?) som kryper på alle fire når jeg skal ha dem med opp i KL Tower :) Til sammenligning med KL Tower som er 421 meter, er Tyholdttårnet 124 meter!

I går var det atter en ny grå dag, vi sløvet litt hjemme, før vi dro ut å spiste i Cangkat Bukit Bintang (bargate), sammen med to trivelige kolleger av Rune.

Så, til tross av en grå helg her i KL, har vi koset oss allikevel. Men, i dag ser det litt lettere ut, så får håpe vi får noen finværsdager igjen.

Hjemme er dere så heldige å ha vinterferie nå. Tony er med familien til en kompis på vinterferie til Savalen. Jeg er så glad det er så mange som stiller opp for han, det gjør oppholdet mitt her nede mye lettere :) TAKK!

Vil også ønske min kjære svigerfar Hans Anton med bursdagen i dag :) Håper du får en fin dag :)

Da får dere ha en ny flott uke:)

Klem, Iren <3


2 kommentarer:

  1. så ut som en stilig restaurant du var sammen damene på. Restauranten Niklas,Rune og du var på hadde mange fristelser. Kansje jeg må ta en real slankekur når jeg kommer hjem fra KL. Du er spent på hvordan pappa vil reagere på de høye tårna,jeg lurer mer på om du får han med deg opp i dem.Har begynt med nedtelling til vi skal reise vi gleder oss veldig.Hils gutta fra oss. Snakkes.mamma.

    SvarSlett
  2. Hei mamman min :)
    Skal nok få kurert høydeskrekken til pappa her nede tenker jeg :) Tror ikke du trenger noe slankekur etter noen uker her nede, frister veldig lite med mat i varmen.....egentlig like så greit :) Gleder oss veldig vi også :)
    Klæmma <3

    SvarSlett