fredag 17. februar 2012

Brannalarm

Dagen i dag startet veldig trivelig. Jeg satt ute på balkongen og surfet litt på nettet, mens Niklas lå inne å sov. Etter vi flyttet ned hit, har han sovet ganske lenge på morgenen. Jeg bruker egentlig å trene før han står opp, men pga problemer med airconditionen i treningsrommet, droppet jeg det i dag. Men, trivelig var det helt til jeg fikk lese om brannen på Hitra. Synes det er så trist at noe slikt skal skje, synes virkelig synd i Enver og co. Hjorten har jo lenge vært et samlingssted, og selv har jeg mange minner der siden tiden på videregående, og fram til nå. Så, håper det bygges fort opp igjen, slik at når vi kommer hjem til sommeren, står det ett nytt bygg klart :)


Vi var ute for ett skremmende øyeblikk her på Gallery i går også. Niklas skulle ned å besøke en kamerat som bor i 4. etasje, han får ikke bruke heisen, så han tok trappen ned (vi bor i 9.). Han hadde med seg mobilen til Rune, slik at han skulle ringe når vi skulle gå ned å hente han (gidder jo ikke å gå trappen opp igjen). Tar ikke lange tiden før han ringer og sier han vil opp, også hører jeg han får litt panikk, å sier "Mamma det brenner!!" ,   og da hører jeg å Rune at alarmen går lengre nede i etasjene. Jeg har fortsatt Niklas i telefonen, og prøver å roe han ned, han er heldigvis fortsatt inne hos kameraten. Rune og jeg løper trappene ned, og jeg prøver samtidig å snakke med Niklas på telefonen, men nå svarer han ikke når jeg snakker til han. Jeg kjenner jeg får litt panikk selv. Vi kommer ned i 4. etasje, og det er litt røykfullt der, skynder meg inn til Niklas mens Rune og Frode (kollega av Rune) prøver å finne ut hvor røyken kommer fra. Niklas stakkar, var helt gåen, han skalv i hele kroppen, og var veldig skremt. Rune åpner en dør, det er inn til et utekjøkken hos noen beboere i 4. etasje, og der sitter det en asiater med ei bøtte som flammene og røyken står opp av, "It's okey, It's okey", sier han. Var også en person til der inne, og de gjorde ikke noe forsøk på å slukke brannen i bøtta.   Vi gikk ned og stilte oss ute ved vaktboden, til vi trygt kunne gå inn igjen. Vakten fortalte oss at brannen hadde startet når mannen i 4. etasje skulle ha bønnestund! De kunne sikkert ikke avbryte bønnen med å slukke en brann?! Ikke vet jeg! Men, alt gikk heldigvis fint. Niklas var preget av hendelsen i hele går, og vi måtte ta en gjennomgang på rømningsveiene i bygget for å prøve og roe han ned litt.

I kveld skal jeg ute å spise med Statoil og Grenland group "fruene". Vi skal spise på en italiensk restaurant som heter Nerovino, så jeg håper det blir en kjempetrivelig kveld. Mere om den får dere høre senere :)


Ha en fin dag :)

Klem, Iren <3

3 kommentarer:

  1. Stakkars Niklas, va itj nå hyggeli opplevelse for hain derre nei kain æ tænk mæ:( Åsså n Enver da, dobbelt trist (enasten som har greidd å få t nå åver lengre ti åsså ska derre skje) håpe d går fort å få opp igjen et nytt bygg (vi har hatt mang ei arti stoinn der :)
    Men håpe kveilln blir desto hyggliar t dæ, kos dæ m fruene :) GLD <3
    -R-

    SvarSlett
  2. Heisann :) Har hatt d kosli i kveill ja :) Mn, va tussi å følg m brann live på hf i dag. Trist å mest fæstplass'n vårres, mn får håp dæm bygge opp igjæn. Ditto <3

    SvarSlett
  3. Innlegget ditt er veldig bra og gir god informasjon .. Jeg likte det og likte å lese den. Fortsett å dele slike viktige verv.
    Boligalarm uten abonnement

    SvarSlett