tirsdag 14. februar 2012

Hils Learning

Akkurat nå sitter jeg på Chilla Cup, en cafe i Mont Kiara, mens Niklas er på engelskkurs. Det er veldig kjekt å sitte her, for her har de trådløst internett :) Ikke så mye å ta seg til her i Mont Kiara mens jeg venter på Niklas, Mont Kiara er mer enn cafe/restaurant "by" synes jeg, de er det massevis av :) Men, skulle ønske det var flere butikker å rusle i, så ventetiden hadde gått litt fortere. Så nå sitter jeg her med en kopp te, og venter på en Hawaiian tortilla, må jo legge igjen noen kroner her når jeg får sitte å surfe gratis :)

Som dere ser, så er det en kjempekoselig café:


Tenkte jeg skulle skrive litt om engelskkurset Niklas går på. Det er ett utrolig unikt tilbud de har der. Skolen heter Hils Learning, og den ledes av Hilary Craig, som er spesiallærer for barn med spesielle behov. Skolen tar blant annet inn elever med ADHD, dysleksi, og barn som har engelsk som 2. språk.  De bruker masse brettspill og andre spill for å utvikle matematikk og leseferdigheter, til å utvikle minnet, og for å utfordre tenkning. Hovedsakelig, så har hver lærer én elev, noen få lærere har to elever. Det er vanskelig å få plass på skolen, og de tilbyr max 15 timer i uka, Niklas var så heldig å fikk plass i 8,5 timer fordelt på 4 dager. Akkurat nå begynner han for det meste kl 13, men håper å få han inn fra kl 9 på morgenen istedet. Men, vi er uansett så glad for at han kom inn der, så vi tar de timene vi får :)

Legger til en link til skolen her hilslearning.com, i tilfelle det er noen som er spesielt interessert. For de av dere som titter innom hjemmesiden deres, vil dere se hvor bra tilbud de har. Har aldri hørt om noe lignende jeg, er så fint at det finnes en slik skole for barn som sliter med mange vanskeligheter. Tenker da spesielt på barn med autisme, dysleksi og ADHD, som har lett for å "forsvinne" i en vanlig skole.

Men, det viktigste er at Niklas stortrives, han kommer ned med ett stort glis hver dag han er ferdig. Han er kjempefornøyd, og gleder seg til hver dag. Han spør faktisk om han ikke kan få være der flere timer i uka, det er jo ett godt tegn :)

På bildet under, ser dere de ansatte ved Hils Learning, nummer fire fra venstre er Sullin, hun er den ene læreren til Niklas, og den andre læreren hans, Hannie er nummer sju fra venstre. Hillary selv er nummer seks fra venstre :) De virker som en kjempetrivelig gjeng :)



Bildene jeg har brukt i dag er hentet på nettet, må bruke en slik nødløsning i blant. Blir så kjedelig med et blogginnlegg uten bilder synes jeg.

Nei, nå er Niklas snart ferdig, så jeg må drikke opp den kalde teen min, og stikke :)

Ha en fin Valentinesdag der hjemme <3 Gratulerer alle sammen <3

Valentineklem fra Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar