fredag 10. februar 2012

Maid ansatt!

Da kan det bare bli helg :) Jeg har nyvasket leilighet, nystrøkne klær, ryddige garderobeskap, ingen klesvask og ingen oppvask. Alt takket være Judith! Forrige uke fikk vi maid, hun er her 8 timer hver dag, og gjør alt fra vasking til middagslaging :) Kjekt? Ja, jeg vet hva enkelte av dere tenker nå.......jeg skulle jo så aldeles ikke ha maid på fulltid!! Men, etter jeg kom nedover, har jeg innsett at det er helt håpløst å lage middag hver dag....ikke finner jeg det jeg trenger i butikken. Og, noen kokk er jeg ikke, mine kokkekunnskaper begrenser seg til fløtegratinerte poteter, salat og TORO. Så, vi fikk anbefalt Judith av en annen maid som var på intervju, iom at hun er kjempeflink til å lage mat. Judith er fra Filippinene, er 38 år, og har 5 barn fra 8-14 år som fortsatt bor i hjemlandet. Hun har egen leilighet, så hun bor ikke hos oss, noe som egentlig er ganske vanlig her nede. Vi har henne på prøve ut denne måneden, for å se an behovet :) 

I dag var jeg og Niklas borte på supermarkedet hvor vi pleier å handle, for å klippe oss. I 2.etasje er det noen småbutikker, spa, manicure/pendicure, frisør, vaskeri og mere. Vi tenkte å prøve frisørsalongen der, var litt smånervøs for hvordan det skulle gå, ikke så lett å forklare seg bestandig, og de er jo mest vant til å klippe asiatisk hår. Men, både jeg og Niklas  ble storfornøyde :) Satte meg i stolen og ventet på saksa, men neida, først skulle håret vaskes (enda det var nyvasket), så var det en deilig hodebunnsmassasje, og så var det klart for klipping. Jeg fortalte at de ikke bruker å vaske håret i Norge før en vanlig klippetime, da fikk jeg forklart at i Asia var de nødt til å gjøre det, for å gi kunden en behagelig opplevelse. Vi har utrolig mye å lære når det gjelder service i Norge :)  De brukte nesten 1 time på meg, og vi betalte tilsammen bare 199 kroner! Sjokk!!

Tilslutt har jeg et bilde fra Singapore jeg vil dele med dere. Her i Asia, feiret de tidligere i år (23. januar) det kinesiske nyttåret, 2012 er dragens år, og rundt omkring i Asia er det drager i mange varianter å se. I frokostsalen på hotellet vi bodde var denne dragen utstilt:



 Det tok dem 188 timer totalt å lage denne dragen. Og, den er laget av 78 kilo margarin!! Blir så imponert av slikt jeg :)

Nå skal jeg bare nyte resten av fredagskvelden. Rune skal ut på byen med gutta, og jeg skal sitte klistret til TV'en og se One Tree Hill i hele kveld! Er litt misunnelig på dere der hjemme som har The Voice og Hver gang vi møtes, skal prøve å se om jeg får det inn via nett-tv, er ikke helt sikker på om det går :)

Ha en fin fredag kjære blogglesere :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Så elendig kokk er du ikke jenta mi, har smakt mye god mat du har laget.Forstår at det ikke er så enkelt å finne riktig tillbehør og råstoff når man ikke kan språket.Litt artig at maiden heter Judith blir så du tenker på svigemor.Smørdragen var utrolig stilig.Snakkes mamma.

    SvarSlett
  2. Åh, tusen takk for det mamma :) Ja, vi synes det er koselig at hun heter Judith, Rune tror ikke han får så mye hjemlengsel da...hehe...:) Glad i deg <3 Klem.

    SvarSlett