onsdag 2. januar 2013

Nyttårsfeiring :)

Godt nyttår kjære blogglesere! Akkurat nå sitter jeg å nyter årets andre dag på terrassen på hotellet i Hua Hin, og varmere nyttårsdager kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har hatt :) Selveste nyttåret ønsket vi velkommen på en takterasse i Bangkok, og vi var ganske fornøyd med feiringen. Litt rart å gå inn i 2013 seks timer før hjemme i Norge, og veldig rart å sitte å kose seg med nyttårsmiddagen utendørs uten å fryse :) Og, som Rune sa: Deilig og komme til dekket bord :)

Vi kom, sammen med familien Andersen/Høgsteggen, til Bangkok på formiddagen nyttårsaften, etter å ha fått sjekket inn på et travelt "luksushotell" , dro vi en liten tur ut med hotellets elvebåt :) Deretter var det en tur tilbake på rommet for å sove en liten dupp før vi ordnet oss til middagen.

Men først, lunsj:


Hotellets bassenganlegg:


Julepyntet lobby:


Så var det klart for båttur, her er hotellet vårt sett fra elvebåten:


Mange båter som farter opp og ned langs kanalen:


Noen badeglade barn bader ved hjemmet (?) sitt:


Restauranter og boliger langs elvebredden:



Her steller de i gang fyrverkeri til den store feiringen:


Her er bilde fra suiten vår:


Jeg og Rune tok en liten blund, mens Niklas koste seg med iPaden og skulle vekke oss klokken 18, vi skulle ned til middag til klokken 20. Etter en dupp, sto vi opp og ordnet oss, og klokken 18. 30 sovnet Niklas, jeg var en stund i tvil om vi i det hele tatt skulle få han opp igjen, og om det i det hele tatt ble noe middag på oss, men det gikk heldigvis fint, etter en times søvn fikk vi dratt han opp fra senga igjen :) Ikke enkelt med jetlag gitt :)


Nyttårsmiddagen var det hotellet som tok seg av, det var en stor flott middagsbuffet med masse god mat og desserter. På bordet vårt hadde de ordnet med nyttårspakker som inneholdt hatt, maske, trompet og flere nyttårseffekter :)

Her er bassengområdet pyntet for kveldens anledning:


Niklas pyntet med fin brystbukett vi fikk ved inngangen:


Bassenget:


Nyttårsbordet:


Niklas i skikkelig nyttårsstemning:


En av mange pyntet elvebåter:


Underholdningen:


Dessertbuffet:


Middagsbuffet:




Iløpet av kvelden var det musikkunderholdning, diverse leker og overraskelser. Buffetbillettene var nummeret, og det ble gjennom kvelden trukket masse vinnere på disse numrene, men med dårlig vinnelykke i vår familie, var vi ikke så veldig engasjert, iallefall ikke når premiene for det meste var en flaske vin. MEN, det ser ut til at vinnelykke til familien Nilsen/Lund holder på å snu, Niklas vant en middag til verdi av 300 norske kroner, noe som er ganske mye her i Thailand, den eneste ulempen var at vi ikke kunne benytte den, for vi skulle jo dra allerede dagen etterpå.


Men, to søte svenske jenter på nabobordet ble veldig glad da de fikk premien, og Niklas fikk en drink som takk :)



MEN, det var ikke alt, jeg vant nemlig jeg også! Den beste premien ever for min del: To netter på hotell i Koh Samui for to personer! Og Koh Samui som er en av mine favorittplasser!!! Hadde vi bare bodd i Kuala Lumpur enda, så hadde jeg dratt fort jeg hadde kunnet, men blir nok litt langt å dra fra Korea:( Typisk når jeg først vinner noe, men jeg er litt glad uansett....artig å vinne :)


Like før midnatt gikk vi opp på takterrassen for å se fyrverkeriet som ble fyrt opp fra båter som lå langs kanalen, bare en ting å si: Vakkert :)



Det var det jeg hadde fra nyttårsfeiringen vår, nå er vi som sagt i Hua Hin, kjempefornøyd med hotellet vårt her nede, skikkelig koselig hotell ikke så langt fra stranden :) Litt vel varmt for meg, er ikke så himla glad i denne varmen jeg.....Men, skal nok overleve :) 

Ha en knalle fin onsdag dere :)

Varm klem fra Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar