torsdag 3. januar 2013

The Sea Cret Hua Hin

Etter en trivelig nyttårsfeiring i Bangkok dro vi videre til Hua Hin hvor vi skal være til lørdagskvelden. Har hørt mye fint om Hua Hin, og forventningene var derfor ganske høye, men det eneste jeg kan si, er at det er litt annerledes her enn de andre plassene jeg har vært i Thailand. Her er det kjøpesenter og skikkelige butikker, nokså ulikt de små ferieplassene jeg har vært tidligere, og ikke fult like sjarmerende. Men, plassen er fin den, og hotellet er vi kjempefornøyd med :)

Hotellet vi ligger på heter The Sea Cret Hua Hin, og ligger ca 100 meter unna stranden, og er ett lite fint intimt hotell :) Det er også gangavstand (900 meter) til kjøpesenteret Market Village, men jeg er ikke i Thailand for å være inne på ett kjøpesenter :) Men, uansett, i dag sitter jeg på terrassen som er i "skyggeland", Niklas ligger nemlig med feber inne på rommet, så begrenser seg med farting i dag :( Håper han drar seg til slik at vi får til noen timer på stranden eller ved bassenget, kjedelig for han også å ligge syk når vi er på ferie, men slik styrer vi dessverre ikke selv, og vi får bare gjøre det beste ut av det :)

Noen bilder fra rommet vårt:




På terrassen har vi en liten privat jacuzzi som vi kan fylle opp når det måtte passe. Hotellet stiller med skum, vin og nøtter for en liten slant :) Håper vi tar oss tid til å prøve dette før vi drar:


Litt av utsikten fra terrassen:


Har vært en runde og knipset bilder av hotellområdet, kjempekoselig hageområde er det her også, alt i alt ett lite perfekt hotell for min del :)











Vi ankom hotellet i ett-tiden, koste oss med litt smootie nede i baren før vi dro til kjøpesenteret (!) for å kjøpe solbriller og dykkebriller. Deretter dro vi tilbake til hotellet, Niklas og Kenneth badet i bassenget en stund før vi spiste middag ved hotellets restaurant Jane B., der har de knallgod asiatisk mat, jeg bare elsker det :) For å få smake på mest mulig har jeg "lurt" med meg Rune til å bestille noe annet enn meg, slik at vi kan dele på middagen vår, da får jeg jo maks utbytte av maten, hehe :) På kvelden dro vi ned til byen for å spise igjen, men denne gangen bestilte vi oss bare fruktdesserter, januar vet dere :) Hadde dessverre ikke med fotoapparatet på disse turene, men blir nok flere kvelder ute tenker jeg :)

Niklas med ny badeleke i bassenget:


Da får vi bare krysse fingrene for at Niklas blir frisk fort, slik at vi får litt sol på kroppen de få dagene vi har her. Er jo ikke noe krise uansett, vet jo jeg får en fantastisk sommer uansett i år :) Herlig :)

Ha det fint så lenge :)

PS. Blogginnlegget ble skrevet i går, i dag er Niklas heldigvis i bedre form, og vi har fått noen timer med sol på kroppen :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar