lørdag 12. januar 2013

Snøkaos

Mens vi var på Hitra i julen, var det snøkaos her på Geoje, sist det snødde her var visstnok i 2010, og da stoppet alt opp! Butikkene, skolene og verkstedene holdt stengt, og da var det bare ett lite snølag på bakken om morgenen. Men, denne gangen har det virkelig snødd, og jeg har sett bilder av både snømann og snøslaps på veiene. Når vi kom nedover 6. januar ble jeg forbauset over å se at det fortsatt lå noen snøskavler her og der, spesielt i skyggen utenfor blokka vår. Og, ettersom koreanere er redde for isen og for å falle, finner de på noen gøyale løsninger, som her for eksempel:

Jeg lo godt da jeg så denne røde løperen foran ene blokka:


Sigrun prøver den røde løperen:


Jeg har også sett flere som står og hakker bort is på fortauene, kan ikke gjøre annet enn å humre litt. Ei dame her nede fortalte at hun normalt bruker 10 minutter å gå til jobb til vanlig, men i jula under snøkaoset brukte hun en time, hun var så redd for å falle. Jaja, bra det ikke snør så ofte på denne øya sier jeg :)

Så, for de av dere som tror Sør Korea er ett eksotisk og varmt sted året rundt: Dere tar FEIL!

Her er vi allerede godt i gang med lørdagen, vi har vært på grøt i kirka, Niklas har besøk av kompisen Adrian, og Rune er ute i gatene (eller var det pub?) en plass i Okpo sammen med Morten og Øyvind. Og, jeg sitter i sofaen under pleddet, har ordnet koselig stemning i stua med levende lys og bare koser meg :)

Ha en flott lørdag dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar