lørdag 19. januar 2013

Fredagskos

I går hadde jeg en kjempekoselig dag, startet med ei god treningsøkt på hotellet, før jeg dro hjem ordnet meg og dro videre til Home Plus/Dcube for å handle til helgen. På Dcube møtte jeg også Anne Marie, Vibeke og Aud Karin, og ruslet rundt med de en liten stund før jeg dro hjem igjen. Hjemme bakte jeg boller helt fra bunnen av, ingen problemer tenker sikkert mange, men jeg er altså ikke noe flink på kjøkkenet, og bruker egentlig å kjøpe lettvinte løsninger på det meste innen mat, og tidligere når jeg har bakt boller, har jeg brukt 123 Møllerens boller, som er kjempegode :) Men, når det ikke er å få kjøpt her, må jeg bake selv, fant en oppskrift på nettet, og de ble knallgode, tusen takk for kardemomme Vibeke :)

Den største utfordringen med å bake her nede er at vi har kun gass og undervarme i stekeovnen vår, men det gikk fint allikevel:


Så kom Niklas hjem fra skolen, han hadde med seg to kompiser, Dodi fra Indonesia, og Jini fra Korea, det som er litt gøy er at Dodi bodde i KL samtidig med oss, og at han gikk på en skole i området hvor vi bodde, så de føler de har noe felles :) Guttene er veldig livlige og snille gutter, de fikk jo en ekstra pluss i margen når de likte bollene mine så godt, hehe :)

På ettermiddagen var vi bedt på middag til Morten, der ble det servert ertersuppe, pannekaker, bacon og blåbærsyltetøy, og det smakte utrolig godt :) Kompisene til Niklas fikk også servert norske pannekaker, og det så ut til at de likte det :)

Her sitter gutta, Øyvind, Morten og Rune, klare til å innta et norsk gourmetmåltid, legg merke til vinflasken på bordet :)


Rune ble igjen oppe hos Morten, før de dro en tur på byen. Derfor ble det alenekveld på Niklas og meg, og vi koste oss med fredagsgodt og tittet på tv'en, senere på kvelden ble det One Tree Hill på meg :) En perfekt fredag for min del :)

Håper der koser dere også :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar