fredag 11. januar 2013

Woodoobong

Torsdag var det klart for ny lerketur, fristet ikke så utrolig mye ettersom det er bikkjekaldt ute. Selv om sola skinner, og det ser varmt og godt ut, er det faktisk minusgrader her nede noen morgener, denne morgenen var det -4. Men, med selvdisiplinen i behold og masse klær, var jeg klar for en ny topptur allikevel :) Denne gangen skulle vi se på gamle festningsruiner, ruinene er en av Koreas eldste fjellfestninger som fortsatt eksisterer.

Her er en del av festningen, tror dette er inngangsporten:

 

Her er den blide lerkegjengen, vi hadde med oss fire nye lerker i dag, Rikke, Anna, Tone og Alice:


Etter å ha sett på festningene, skulle vi opp til toppen dere ser i bakgrunnen, det viste vi egentlig ikke, vi trodde vi skulle på "kosetur", men der lurte lerken RJ oss godt :)


Etter å ha stønnet meg oppover, nådde jeg heldigvis toppen tilslutt, jeg har aldri mitt liv hatt så mye lyst til å snu fra en topptur før, jula har satt sine preg. Men, bare å bite tennene sammen, her skal nye topper bestiges :)

Her er vi endelig på toppen av Woodoobong,  som forøvrig er det kuleste navnet hittil. Woodoobong  er 439 meter høy:


 

Her fikk vi god utsikt ned mot festningen:


Fikk også kjempefin utsikt mot Mt. Sanbangsan (507,2 meter), som jeg var på ved forrige lerketur, det er den fineste lerketuren jeg har vært på:


Deretter var det å finne seg en varm rasteplass, som tilfeldig var ved et gravsted, og spise litt niste før vi dro hjem:


Så var det hjem å få i seg litt varme og kose seg :)

Takk for nok en fin tur lerker!

God helg alle sammen :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar