mandag 10. desember 2012

Pepperkakebakedagen :)

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å sitte inne å gjemme meg hele søndagen, tok glattepermanent på fredagen, så fikk ikke vaske håret på tre dager, noe som gjør meg sur og grinete. Men, når vi ble invitert på pepperkake baking hjemme hos familien Holm, var jeg ikke tung å be, det er noe med denne pepperkakebakingen og julestemningen :) Ekstra gøy er det når det er masse barn som koser seg sammen, noe det ble denne søndags ettermiddagen. Og, en ekstra bonus var det at jeg glemte hele hårgreiene oppe i det hele også :)

Her er Niklas og Sondre godt i gang med å lage pepperkakefigurer:


Niklas imponerte skikkelig med både kjevling og utstikking, skikkelig bakegutt :)


Her kjevles det:


Masse fine pepperkaker:


Man tar hva man har, mangler man en kjevle, kan en vinflaske gjøre samme nytten :)


To dypt konsentrerte gutter:


Bakegjengen:


Hege med fin glitrende julehårpynt:


Pepperkakene er ferdigstekt, nå er det klart for pynting:

 

Melisglasur i alle farger:




Pepperkakegjengen belønnes med litt "sprudlevann":


Sprudlevann i julens farger, grønn og rød:


Drinken står i stil med de grønne glitrende hornene til Hege:


To fornøyde gutter sitter og koser seg med data og pepperkaker:


Slik ser det ut etter at ni barn har bakt og pyntet en haug med pepperkaker, ikke så ille dette:

 

Med barn som koser seg og lager julebakst, julemusikk i bakgrunnen, lukten av stekte pepperkaker og en smak av pepperkaker og kakemenn, kjente jeg litt på julestemningen i går :) Takk Christian og Hege for at dere er så gjestfrie og åpner hjemmet deres for alle oss andre, dere kommer til å bli dypt savnet alle sammen, må nok innrømme at det var en tåre i øyekroken når jeg dro fra dere i går ettermiddag.

Dere får ha en fortsatt fin mandag, her skal formen pleies, ikke helt tipp topp, men må skynde meg å bli frisk til torsdagen, for da venter en lengre enn lang flytur :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar