lørdag 8. desember 2012

Cheongma

Yu Chi-hwan (1908-1967), også kjent som Cheongma, er en kjent koreansk dikter. Han debuterte med Jeongjeok (Silence) i 1931, og etter å ha prøvd seg innen flere yrker, ga han i 1938 ut sin første antologi Cheongmasicho, hvor det var samlet 53 dikt. Han har også gitt ut flere antologier: Saengmyeongui Seo og Bobyeonggwa Deobureo.

Grunnen til at jeg forteller dere dette, er at når vi var på tur på torsdagen, så parkerte vi ved barndomshjemmet hans, og der tok jeg flere bilder jeg gjerne vil dele med dere:) Jeg vet ikke om dette virkelig var slik når han vokste opp, eller om det er ombygd eller satt opp på nytt. Jeg vil heller ikke fortelle dere noe om hvert enkelt rom, enkelt og greit fordi jeg ikke har peiling, jeg bare tok bildene jeg, helt uviten om hva jeg tok bilder av akkurat da :) Kjekt med google, så man kan lete seg til litt fakta i ettertid :)

 

 
















 


Var en veldig fin plass og sitte å varme seg, ikke viste vi at dette var barndomshjemmet til en kjent poet, iallefall ikke jeg :)

I dag har vi hatt en koselig dag, startet med frokost foran tv'en for å se Norske Talenter, vi bestemte oss for å se det før vi kikket inne på facebook og andre "sladrespalter", denne gangen ville vi ha spenningen :) Og gjett om vi var spente? Selv om han ikke nådde til topps, så er vi jo utrolig stolte allikevel, de med andre plass i de fleste talentkonkurranser gjør det jo ofte bedre enn de som vinner, og det tror jeg nok vil skje denne gangen også :) Ekstra gøy var det jo og se lillebroren sin på tv, har jo ikke sett han på snart et halvt år, så det var koooos :) Ellers har vi vært på grøt i kirka i dag, det er jo alltid like hyggelig. Vi har også vært på hotellet og spist buffet sammen med familiene Andersen og Nes, så vi har virkelig koset oss i dag :)

Dere får ha en fortsatt fin lørdag, her er det snart natta :)

Klem, Iren <3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar