onsdag 19. desember 2012

Juleshopping

Mandags ettermiddag dro jeg og Rune inn til Trondheim, Rune skulle ned til Haugesund tirsdagen, og jeg skulle gjøre unna litt julehandel :) Ettersom flyet til Rune gikk grytidlig tirsdags morgen, dro han fra hotellet i femtiden på morgenen, jeg skulle egentlig ligge lenge å kose meg å ta det helt med ro tenkte jeg. Men, neida! Denne damen har jetlag, og var lys våken fra kl 5, ble ei stund å vente til butikkene åpnet ja.....Heldigvis åpnet de litt tidligere nå som det er jul, hurra!!

Rommet vi fikk på Quality Hotel Augustin var kjempestort og fint:



Etter å ha kost meg med en god frokost, dro jeg til Trondheim Torg som ligger rett over gata, det var ikke noe mye julestress å se ute på morgenen :)

Trondheim Torg:


Olav Tryggvason statuen:


Den 18 meter høye statuen viser vikingkongen Olav Tryggvason, han grunnla byen i 997. Rundt statuen er det bygd ett gigantisk solur i mosaikk:


Julegrana med Vår Frue kirke i bakgrunnen. Vakkert :)


Etter og ha gjort unna litt ærend nede i byen, dro jeg til Tiller, der skulle vi ligge på Quality Hotel Panorama, der fikk vi et lite koselig rom:


Med en fantastisk utsikt :)


Etter frokost og litt handling, dro vi i dag hjem til Hitra igjen :) Er faktisk litt småskuffet over utvalget i klesbutikkene, kan ha noe med at jeg hadde litt høye forventninger, men jeg fant nesten ingenting.....trenger vel strengt tatt ikke noe heller da :) Nå har jeg nettopp spist middag med alle tre guttene mine, er så koselig å ha hele familien samlet rundt middagsbordet :)

Ha en fortsatt fin onsdag da dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar