tirsdag 4. desember 2012

Juleselskap :)

Det er så mange trivelige damer her nede, og i går var det klart for juleselskap oppe hos Vibeke med noen av de :) Ideen kom de andre damene på da de var i en interiørbutikk "Casamia" her i Gohyeon. De fant så mye fin julepynt de kunne ha tenkt seg, og fant da ut at de kunne arrangere et juleselskap å kjøpe gave til hverandre, og det gjorde de der og da med det samme. Det var kun jeg som ikke var med på denne shoppingrunden, og dermed kun jeg som ikke viste hva jeg fikk av de andre, og den eneste gaven de ikke viste noe om, var den jeg hadde kjøpt til de. Dette viste jo ikke jeg noe om, men de røpte seg ganske fort under utpakkingen :)

Vi var egentlig fem damer som skulle samles, men Anne Marie var dessverre blitt syk, så vi ble kun fire. Synes det var veldig synd hun gikk glipp av dette. Men, koste oss masse allikevel vi :)

Med en gang jeg kom inn til Vibeke, så kjente jeg julelukten i leiligheten, her var det nemlig gløgg på komfyren, gjett om det var godt? Julelys med juledufter var også tent, så kjente heldigvis litt julestemning innimellom :) Etter å ha kost oss litt med gløggen var det tid for mat, Aud Karin hadde kokt norsk gryterett, og vi hadde også salater og tapasruller. Så vi ble gode og mette alle mann!

Julepyntet bord:


Blide og fornøyde damer:


Klar til å hive meg over gryteretten :)


Kreativ adventsstake, her i Korea må vi ta fantasien i bruk, noe Vibeke har gjort, her med en hjerteformet stekeform som lysfat :)


Anne Marie hadde laget dessert som vi koste oss med etter middagen, det var en fantastisk deilig panna cotta, noe av det beste jeg har spist på lenge :)


Så var det klart for å pakke opp alle pakkene under "juletreet":


Skikkelig julestemning med pakkerot over det hele :)


Se hva jeg fikk :) Så utrolig søte :)


Etter vi hadde gjort oss ferdig med pakkene var det klart for kake:


Kan å pynte kaker de koreanerne, tror nok ikke de har så strenge regler når det kommer til fargestoff, skikkelig fin adventskake med lilla snø. Og, for de av dere som lurer på om den smakte godt: JA!


Fine nissen til Vibeke:


Da ble klokken plutselig så mange at barna straks kommer hjem fra skolen, og det var på tide å dra hjem. Tre veldig fornøyde damer her gitt:


Her er gavene jeg fikk:




Er jeg ikke heldig som har så snille venner her nede? Ikke rart jeg trives :)

Nå skal jeg straks på avskjedsmiddag for Hege, mammaen til Sondre (kompisen til Niklas), de skal flytte hjem i mellomjula, men ettersom vi fleste reiser hjem eller på ferie til jul, passet det best å ta det denne uken. Dere får sikkert høre mere om det i morgen kjenner jeg meg selv rett :)

Ellers hører jeg det begynner å bli kaldt hjemme i Trøndelag, sjekket gradestokken her tidligere i dag, og den laveste temperaturen hittil i høst har vært 1 grader, ikke så ille det, men iskaldt når det blåser.

Da får dere ha en riktig så fin tirsdag :) Jeg skal kose meg med enda flere trivelige damer, og med koreansk bbq :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar