onsdag 20. februar 2013

Storfint besøk

Tirsdagen ble det en tur i kirka igjen, det skulle nemlig komme storfint besøk, 15 damer fra Busan, så var jo litt nysgjerrige på å møte de :) Vi ble jo en del damer, så skravla gikk, og det ble en koselig formiddag.

Ikke så fine bilder, men mest for å vise dere hvor mange vi var, nesten så kirka skulle ha vært dobbelt så stor visse dager:

 


Vertskapet hadde som vanlig stekt masse vafler til formiddagstreffet:


Etterpå ble det som vanlig en handlerunde i Okpo med damene før vi kjørte hjem. Var inne på en dagligvarebutikk da jeg hørte vilter bjeffing utenfor, når jeg gikk ut fikk jeg se disse to søte hundene:


De var så utrolig søte i disse genserne sine:


Ellers har vi hatt trøbbel med oppvaskmaskinen, kom en å skulle fikse den på mandagen, men han måtte kontakte en spesialist, spesialisten kom og så, men ingenting ble fikset. Rune var ned og snakket med management, der fikk vi høre at det skulle komme en å fikse det før klokken ti i går. Klokken kvart over ti kom det endelig en reparatør, men han ga også opp, og ringte en annen spesialist. Denne spesialisten kom, skiftet en del deler, trodde visstnok han løste oppdraget, fikk betalt av management, og dro. Da jeg skulle sette på maskinen som skulle være i orden, var fortsatt problemet det samme, og samme feilmelding dukket igjen opp på displayet. Ned til management igjen, spesialisten kom tilbake, men neida, problemet var mye større enn antatt, ny del må bestilles å kommer ikke før på torsdag. Ikke enkelt dette, selv ikke for spesialister. Så nå må jeg nok bite det sure eple og ta oppvasken for hånd de neste dagene :( Kanskje ikke så interessant for dere å lese dette, men nå fikk jeg iallefall ut litt frustrasjon, hjelper det også :)

Ellers synes jeg dere er så heldige som får se Idol direkte i kveld, her må vi vente et ekstra døgn. Vi får heller ikke til å stemme, noe som er litt krise i kveld ettersom favoritten min Steffen er med denne runden. Stem litt for meg da folkens :) Makan til sangstemme på den gutten altså :)

Ha en flott onsdag, her er det bare kos :)

Klem, Iren <3

2 kommentarer:

  1. Hei! Nå har jeg sittet og lest og lest her på bloggen din - så utrolig spennende! Kan jeg spørre hvordan dere har "fått til" å flytte til et annet land for en så lang periode? Er det i forbindelse med jobb eller har dere spart opp?
    Hva gjør dere med skole i forhold til Niklas?

    mvh,
    Mona

    SvarSlett
  2. Hei Mona! Så koselig at du leser bloggen min :)

    Grunnen til at vi har fått denne muligheten er fordi samboeren min jobber i Statoil, og var så heldig å fikk jobbe med et prosjekt (bygging av plattform) som hadde første fase i Malaysia før det fortsatte her i Korea. Vi benytter derfor hver anledning til å reise litt rundt, var litt lettere å farte fra Kuala Lumpur da det er veldig kort flyreise til både Thailand, Vietnam, Singapore og Indonesia derfra. Det er litt lengre avstander fra Korea, og derfor begrenser det seg litt mens vi er her.

    Niklas går på internasjonal skole og stortrives der, ellers følger vi norsk, samfunnsfag og rle undervisningen igjennom Globalskolen, en nettbasert skole for barn i utlandet.

    Vi synes selv vi er veldig heldige som har fått denne muligheten, dessverre ender "reisen" vår i juni, men får håpe det dukker opp flere muligheter innen prosjekt igjen om noen år :)

    Ha en fin dag :)

    Hilsen Iren

    SvarSlett