fredag 22. februar 2013

Slalomtur til Muju

I går hadde Niklas fri fra skolen, og da må vi jo selvfølgelig benytte anledningen til å farte litt igjen. Rune måtte på et møte fra morgenen av, så begrenset seg med hvor vi kunne dra på dagstur. Vi har snakket om å dra til Muju Ski Resort, jeg har skrevet litt om stedet tidligere da Rune var på teambuilding der igjennom jobben, så vi bestemte oss for å ta turen dit. Det som var mest spennende med det hele, var at verken jeg eller Niklas har stått på slalom før, og jeg har stolheis og slalomski-skrekk, irriterer meg at jeg er så pysete innimellom. Men, dro med godt mot!

Vi stoppet på turen oppover og leide oss slalomutstyr, ikke akkurat nymotens, men helt sikkert bra nok til vårt bruk.....iallefall mitt bruk.....Vel framme kjøpte vi oss ettermiddagspass, og stabbet avgårde for å kose oss i bakken en hel ettermiddag....trodde vi. Og, hva skjedde? Joda, jeg feiget totalt ut! Kom ikke så langt at jeg fikk tatt på skia engang :( Snakk om pyse! Heldigvis var Niklas tøffere enn mammaen sin, og var raskt opp i de bratteste bakkene sammen med pappaen sin. Mammaen derimot gikk en runde før hun satte seg på café og ventet :) Kjenner jeg er utrolig skuffet av meg selv, jeg har jo så veldig lyst til å tørre, men var nok ikke tøff nok denne gangen.

Dette var Niklas' første tur med skiheis, han var litt nervøs på forhånd, men det gikk kjempefint:


Niklas i farta, dette var øvelses runden:




Etterpå stakk den pysete mammaen av med kameraet, noe måtte jo jeg å ha å gjøre. Gjett om jeg var litt små irritert på meg selv da, både på grunn av å feige ut, men akkurat da mest av å ha lagt igjen speilrefleksen hjemme, ville jo ikke drasse med den i bakkene......var jo egentlig der jeg skulle være. Så fikk nøye meg med mitt lille digitale denne gangen.

Når man er på Muju Ski Resort skulle man tro man var i Sveits, byggene hadde en koselig sveitsisk stil:



Hadde jeg bare likt spa, så har jeg kunnet "sjekket" inn her noen timer:


Men, passer meg bedre å gå rundt å knipse bilder:


Vakker gate opp til anleggene:


Og glitrende sol :)




Muju Ski Resort eller Deogyusan Resort som det nå heter er en av Koreas mest populære skianlegg. I og med at vi dro på en ukedag, var det nokså rolig der i motsetning av hva det er i helgene. Så, ingen køer noen steder i dag :)



Mye fastfood å velge mellom, også danske Steff hotdog:


Og koreanske Tom n Toms coffee, Koreas svar på Starbucks:


Ble litt småkaldt ute, så jeg gikk inn dit for å få varmen i meg med en iskald jordbærsmootie, kanskje ikke det smarteste valget?


Så var gutta ferdige i bakken, og det var en sulten, men veldig fornøyd Niklas jeg møtte på Dominos Pizza:


Gutta har hatt det kjempefint, og Niklas har fått blod på tann, nå vil han veldig gjerne tilbake. Men, det rekker vi nok ikke før snøen forsvinner, så må nok bli Vassfjellet eller Knyken neste vinter tenker jeg :)  Han er veldig fornøyd med sin egen innsats, trodde det var vanskeligere enn det var, kanskje noe for mammaen å tenke på?

Vel hjem ble det onsdagens Idol her i stua, og jeg er så glad for at Norge stemte favoritten min videre :) Heia Steffen, men lurer på om Astrid blir en ny favoritt framover om hun fortsetter slik, hun imponerte meg veldig i både dommerutvelgelsen og i går :) Spennende :)

I dag drar vi avgårde igjen, denne helgen blir det weekendtur til Busan hvor vi skal kose oss og se oss litt rundt :)

Dere får ha ei riktig god helg dere også :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar