fredag 30. november 2012

Mt. Nojasan

Etter det trivelige besøket hos munken i går (som jeg fortsatt ikke kommer helt over....), var det tid for det vi egentlig skulle gjøre, nemlig bestige en ny topp :) Denne gangen var målet vårt Mt. Nojasan, den er 565 meter over havet, og er knyttet sammen med Mt. Garasan som er Geoje's høyeste fjell med sine 585 meter.

Uansett hvor tungt det er å gå oppover, så er det verd den fantastisk fine utsikten når man når toppen:



Noen småkalde lerker på Mt. Nojasan:


Vi hadde jo nådd dagens mål, men når vi først er på toppen, og ser enda en turmulighet og topp 800 (?) meter unna, da blir fristelsen så stor at vi traver videre:

                                         
 Her kommer lerkene på rad og rekke til siste målet:


Utsikten mot Mt. Nojasan, tok en liten halvtime å gå:


En fornøyd gjeng oppe i "paviljongen":


Jeg er iallefall superfornøyd, og veldig klar for returen :)


Kjekt med skilting på tur.....hadde vi bare kunnet tyde tegnene:


Her er utsikten mot Mt.Garasan:



Helt utrolig at de bygger slike paviljonger helt oppe i høyden, er veldig imponerende hva de gjør for turmiljøet de koreanerne :)


Her er vi tilbake til Nojasan igjen, solen begynte å bryte igjennom, og enda mere fantastisk utsikt da :)


Her står jeg og tripper og venter på de andre, litt overivrig kanskje?



Da er vi på farta nedover igjen, ett utfordrende terreng:


Blid gjeng som smiler til fotografen:

                         
Takk igjen for en herlig tur, dette var for min del en av de bedre, jeg elsket det terrenget :) Og, takk til Rolf Johan for lånet av bilder :)

Nå er det fredagskveld her hos oss, og vi har vært ute og spist en bedre middag sammen med gode naboer i kveld :)

Dere får ha en riktig fin fredag, og husk å heie å stemme på Anders i kveld da, jeg har ikke stemmerett, så får nøye meg med "reprise" i morgen :) HEIA ANDERS!

Klem, Iren <3






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar