søndag 25. november 2012

Julebasar

I går var det en historisk dag i sjømannskirka, det ble nemlig arrangert julebasar for aller første gang. Og, det ville vi selvfølgelig være med på :) Klokken 12 var det klart for premiere med Geoje Barnegospel, koret startet opp tidligere i høst, og hadde sin første opptreden på julebasaren. Flinke barn og flinke ledere sang to flotte sanger :)

Etterpå var det klart for åresalg og loddsalg, her er noe av premiene:


Her er dukka som Randi har heklet, den er så utrolig stilig, tok lodd i håp om å vinne den, men dessverre (for min del) havnet den ikke hos meg:


Ute på terrassen var det masse flott og få kjøpt, både spiselig og ikke spiselige ting:


Her er hjemmelagde pyntet fyrstikkesker, heklet grytelapper/glassunderlag, talglys med fine englemotiv og glass med fine julemotiv:


Og, deilige cupcakes:


Klokken 16 var det tid for å tenne lysene på treet og kirka, det ble gjort mens vi sang "Nå tennes tusen julelys". I og med at det fortsatt var lyst når lysene ble tent, så fikk jeg ikke tatt så fine bilder, men sjømannskirka hadde lagt ut noen bilder på facebook, som jeg "låner" for å vise dere :)

Ser skikkelig stemningsfult ut:


Her står det også to juletrær og pynter opp terrassen:


Jeg håper og tror at julebasaren er en tradisjon kirka vil fortsette med, jeg og Niklas koste oss iallefall kjempemye begge to :)

På lørdagskvelden var det tid for Norske talenter her i stua, vi hadde jo allerede lest på facebook og i Hitra Frøya at Anders gikk videre. Men det var uansett en smårørt frøken Nilsen som satt i sofakroken med gåsehud og gledestårer på vegne av Anders, dette er han så vel fortjent :)

Ellers var det filmkos og snacks resten av kvelden :)

Nå er det snart søndagskveld her nede og Rune har kommet velberget hjem fra guttetur. Høres ut som om han også har hatt en fin helg sammen med sine gode kolleger :)

Ha en fortsatt fin søndag :)

Klem, Iren <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar