onsdag 7. november 2012

Min nye hobby :)

Kan ikke annet enn å le av meg selv innimellom, iallefall nå, for jeg har nemlig funnet meg en ny hobby :) Eller, kan vel strengt tatt ikke kalle det noe hobby enda, først må jeg se om jeg har tålmod nok til å få det til. Det har seg slik, at her nede holder de fleste på med ett eller annet håndarbeid, og da er det lett å la seg påvirke, og er det noe frøken Nilsen ikke kan, så er det håndarbeid. Men, nå har jeg bestemt meg for å prøve å hekle! Ja, du leste riktig :) Stolt av meg nå mamma?

Så i går var jeg med noen damer for å kjøpe garn og heklenål, heklebok har jeg lånt av Vibeke, så da er det vel bare å komme igang :)


Jeg satt og prøvde litt for meg selv i går, så nå vet jeg (tror jeg) forskjell på kjedemaske og fastmaske iallefall, da er jeg jo litt igang? Rune derimot synes ikke noe om min nye hobby, stakkar, var ikke mye til selskap i meg der jeg satt og telte luftmasker og fastmasker :)

Alle (føles iallefall slik) i min nærmeste familie er/var kjempeflinke i håndarbeid, mamma er superflink til å hekle (å brodere), mormor og bestemor var utrolig flink til å strikke, tanten min er kjempeflink til å strikke og den ene gamle tanten min var kjempeflink til å hekle, også de andre gamle tantene mine holdt på med håndarbeid.....skjønner dere hva jeg skal fram til?? Er det ikke en smule rart at jeg ikke har arvet noe av egenskapene? Litt urettferdig kanskje? Men, nå prøver jeg iallefall :)

De andre damene har med seg håndarbeidet sitt i kirka, det er snart basar, og da hører jo håndarbeid til. De er jo så flinke, her er det ei som har heklet ei dukke, oppskriften hadde hun i hodet, fatter ikke hvordan de får det til jeg. Tror nok det er best jeg sitter hjemme i sofaen å øver meg en stund til, hehe :)


Det er så veldig lunt å fint på uteterrassen på kirka, så der er det fortsatt mulig å sitte ute å nyte solen litt, selv om det er kaldere og jakka og pleddet må på :) Og, strikketøy og hekling holder jo oss litt varme det også :)

I dag har jeg og Vibeke vært på blomsterfestival, der var det skikkelig fint. Så det er bare å glede seg til masse fine bloggbilder i morgen :)

Ha en super onsdag!

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar