lørdag 11. mai 2013

Tohyeong Ceramic Art Village Experience School

I dag ble det arrangert en ny tur med Statoilansatte og noen av familiene, denne gangen skulle vi få prøve oss på keramikk på en keramikkskole i Tohyeong (her på Geoje). Det første jeg tenker på når jeg hører ordet keramikk er en av mine favorittfilmer Ghost med Patrick Swayze og Demi Moore. Alle som har sett den filmen er jeg sikker på at husker den romantiske keramikkscenen  med Unchained Melody i bakgrunnen, vakkert :) Så jeg har siden den filmen hatt veldig lyst til å sitte ved en slik keramikkdreier, da helst i en slik vakker setting som Demi og Patrick, men slik ble det altså ikke denne gangen. Men, moro var det allikevel :)

Her har vi fått opplæring i hvordan vi kan lage en vase eller en skål, ingen dreiing i første omgang, kun "vanlig" leire:


Mange ivrige "elever":


Veldig konsentrert, dette bare må bli bra :)


Gøy å se at mannfolka også var så ivrige, Yngve (i blått) lagde en kjempefin mugge, utrolig hva denne mesteren i støvelkast kan :)


Så fikk vi endelig prøve oss på den berømte dreiemaskinen:


Litt hjelp må til, dette var langt i fra enkelt. Det hadde kanskje hjulpet med en engelsktalende lærer istedet for koreansk, men fikk litt oversatt fra guiden vår:


Jada, her er jeg igang, dårlig med Unchained Melody i bakgrunnen her, men latter derimot :)



Så imponert av egen innsats, ble ikke dette bra kanskje?


Ane prøver seg også, tror våre to krukker ble de med mest særpreg, hehe :)


Her er noen av krukkene som ble lagd:


Så var det tilbake for å lage ferdig leirtingene våre, Niklas hadde lagd et fjes og et hjerte for å henge opp:


I så romantisk stemning jeg blir av ordet keramikk, så ble det hjerteskål med hjertelokk på meg. Nå er det bare å vente i spenning på om lokket passer skåla, hihi :)


Sinje og Silje lager også flotte skåler:


Se så mye fint vi har lagd:


Så var det tid for utendørs lunsj, her ble det servert deilig mat fra Moms&Pops:

 

Spist på koreansk vis utendørs i skyggen under et tre:



Fin utsikt fra uteområdet:


En liten volleyballkamp ble det også:


Jeg synes alltid at turene med Statoil blir så vellykket, alt er så tilrettelagt :) Nå må vi vente i en hel måned før vi får kunstverkene våre pga tørking og steiking, og jeg gleder meg til å se de ferdige resultatene :)

I ettermiddag tok jeg med meg boken min, kald cola zero og niste til Niklas, og satte meg i sola på gresshellingen ved fotballstadioen hvor Niklas spilte fotball. Deilig å kose seg ute i det fine været, må vel nyte alle dagene en får før man plutselig er tilbake til kalde Norge.

Niklas koser seg med boller og brus innimellom all fotballspillingen:


Ellers er det blitt skikkelig varmt ute nå, nesten for varmt å bare sitte i solen. Så spørs om det blir en liten tur på stranda i morgen, kanskje blir det litt brunfarge til 17. mai kjolen skal på :) Er så utrolig godt å tenke på at vi får en god å varm sommer i år også. Er faktisk meldt 26 grader i morgen, og det trenger ikke å bli varmere for min del, er kjempefornøyd med 20 grader også jeg :)

Nå skal vi ut å spise, denne gangen skal vi prøve ut en kyllingrestaurant i nærheten her, Oven Baked Chicken, har hørt rykter om at de har god mat der. Deretter blir det å se finalen i Idol, vet jo hvem som vinner ettersom jeg har en liten en som starter dagen med å lese VG på nettet, og som i tillegg ikke klarer å la være å sladre :) Men, blir uansett gøy å se :)

Ha en superfin fredag dere også!

Klem, Iren <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar