søndag 5. mai 2013

Oedo Botania

På lørdagen var vi igjen på utflukt, denne dagen gikk turen til Oedo Botania, ei vakker blomsterøy som hører til Geoje. En historie forteller at en fisker, Lee Chang-Ho, kom til denne øya i 1969 for å slippe unna det barske havet på Koreas sørkyst, han og hans kone, Choi Ho Suk begynte å forme det som i dag er en av Koreas mest utsøkte private hager. I 25 år holdt de øya hemmelig, før den i 1995 ble åpnet for publikum.

Og i går var det vår tur til å oppleve den blomsterfagre øyen, men det var ikke bare vi som hadde tenkt den tanken, mange koreanske familier og kjærestepar hadde også samme planer denne lørdagen, det ble tidlig tydelig at dette var en populær utflukt. Heldigvis hadde vi blitt advart, og hadde forhåndskjøpt båtbilletter :)

Her står vi i kø, viste ikke helt om det var riktig kø, men fikk heldig vis litt hjelp underveis:

På båtturen ut til øya kjørte vi også utover til Geoje Haegeumgang, veldig mange fine klipper å se:

På båten var det en guide, han snakket hele tiden tur-retur, vi forsto kun en setning på hele turen, men han fikk litt applaus underveis, så var sikkert en flink guide :) Dere ser han i svart dress helt framme i båten, bak han ser dere skipperen :)

Så var vi fremme på Oedo, der var det så mye fint å se på, ikke fult så fargerikt som jeg hadde forventet, men uansett utrolig vakkert :)

Fantastisk fin utsikt, her ser dere noen av fjelltoppene jeg har vært på i bakgrunnen, tror jeg har gått hele rekka....

Niklas poserer og spiser is på en gang, isen var vist viktigst:

Her er vi i Venus Garden:

Etter en bratt oppoverbakke var det godt med en liten hvil, som far så sønn :)

Se så glade vi er, hjerte-hjerte <3

Imponerende Venus Garden:

Flower Garden:

Utsikt ned mot Venus Garden og Flower garden, utrolig fint:

Meg foran Stairway to Heaven:

Lengre opp vi gikk, jo finere ble utsikten ned mot Venus Garden:

Vakker bakgrunn, vakrere gutt:

Meg foran den vakre hagen:

Guttene mine med Geoje Haegeumgang i bakgrunnen:

Fine klipper på Oedo også:

Hope of the world garden, masse pussige skulpturer å se der, de meste var nakne barn i alle mulige positurer:

Og disse skumle bjørnene:

Niklas på Dreaming Heights:

Utsikten fra Stairway to heaven:

Fine Niklasgutten min:

Litt småstresset hastet  vi oss gjennom øya, vi hadde bare 90 minutter på oss før båten kom og hentet oss, det var litt knapt med tid, jeg bruker jo ekstra lang tid som knipser bilder av alt jeg ser. Men, kjæresten passer på klokka, og båten rakk vi med god margin :) Her kommer båtene inn hele tiden for å slippe av og hente besøkende:

I tillegg til det der har sett bilder av her på bloggen, har også øya en cafe med vakker utsikt, galleri, souvernir butikk, iskrembod og minnehall :)

Sultne på turen hjem, stoppet vi ved den italienske restauranten Big Bear i Okpo, der var det en kjempefin uteplass, de er det utrolig nok ikke mange av her på Geoje:

Men, etter å ha vært ute hele dagen, valgte vi å sitte inne:

Nam, beste pizzaen hittil:

Rune gikk for laks, ser lite ut på fatet, men fikk både suppe og salat til :)

Big bear og Niklas:

Så var det klart for lørdagskveld, snacks og idol :) Gleder meg til å se hvem som stikker avgårde med seieren dette året, men må nok vente til neste lørdag med å finne ut det.

I dag har vi vært knallheldige med været, det har vært 23 grader ute, og sol hele dagen, noe som passet bra da vi idag har vært på aktivitetsdag med Sjømannskirken på Okpo Stadion, mer om det i morgen :)

Ha en fortsatt herlig søndag da dere!