fredag 24. mai 2013

Student

Jeg er blitt student! Har lenge tenkt å starte på noen studier, men ettersom det har vært så "travelt" her nede, så har det blitt utsatt en god stund. Men, nå er jeg i gang med ett NKI nettstudium i regnskap, som heter Regnskapsskolen. Så, nå sitter jeg mye med nesen i boka, og løser mange oppgaver om dagene.....det vil si de dagene jeg ikke er på stranda :) Målet mitt er også å ta ett kurs innen lønn og personal, skal melde meg på det etterhvert, så det blir en travel tid når jeg kommer hjem.


Studiene jeg tar er verken videregående kurs eller høyskole, men fagskoleutdanning. Ser meg ikke mål med å ta høyskole, tror nok det er litt for tøft via nett, derfor ble valget som det ble. Men, nytt av året er at man også samler poeng (fagskolepoeng) på fagskoleutdanning. Fagskoleutdanning er for de som ikke vet, ei utdanning mellom videregående og høyskolenivå, altså mer enn nok for meg :)

Så da er det bare å krysse fingrene for at jeg klarer å gjennomføre dette, hittil har det gått veldig bra, har faktisk sendt inn og fått tilbakemelding på min første av 15 innsendinger, og stod med glans, det gjør noe med motivasjonen, blir litt stolt av seg selv :)

I dag har sola skint hele dagen, og det er utrolig varmt ute, det hadde faktisk vært en fantastisk dag for stranda, men her har studiene blitt prioritert i dag, skal jo tross alt snart ha "skoleferie" :)

Jeg har også vært på lunsjdate med kjæresten min i dag, skikkelig koselig som dere ser:

 

Nå er Rune ut på utdrikningslag, Amund (Ane's forlovede) drikkes ut, så regner med det kan bli en fuktig aften på gutta i kveld. Og, når pappa er borte, må jo vi hjemme kose oss ekstra også, så nå venter vi snart Mr. Pizza på døren, og vi har tidligere vært på dvdsjappa og lånt oss noen filmer, så da er det straks pizza og filmkos på Niklas og mamsen :)

Ha ei super helg alle sammen :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar