fredag 3. mai 2013

Mangsan

På torsdagen var det egentlig meldt litt ruskevær (bittelitt regn med andre ord), så fristet egentlig lite med lerketur, men når jeg gløttet ut av badevinduet mitt tidlig torsdagsmorgen, skinte sola, og ingen regn i sikte :) Da var det bare å gjøre seg klar for en ny topptur, denne gangen en tur jeg hadde hørt rykter om at skulle ha en fantastisk vakker utsikt, noe 210 bilder beviser :) Av de 210 bildene jeg tok, har jeg prøvd og plukket ut noen å dele med dere, vil jo vise dere ALLE, men det går nok ikke.....Håper dere liker de dere ser iallefall :)

Her peker lerkegeneralen ut turen vår, og kunne fortelle at for å nå Mt. Mang som var målet denne turen, måtte vi bestige tre topper før vi nådde Mangsan som nummer fire. Det vil kort forklart si at dette ble en tur som gikk opp-opp-opp-og-ned-opp-og-ned-opp-og-ned-opp-og-ned-ned-ned-ned :)


Dette er på den første utsiktsposten, utrolig vakkert:


Statoil har sponset oss med sløyfer påtrykt "De glade lerker 2013" på, faktisk 1000 stk, så nå er det bare å henge opp langs løypene våre, her har jeg hengt opp min første sløyfe. "De glade lerker 2013" og My love & my life" side om side :)


I løpet av turen ble vi stadig belønnet med nye utsiktspunkter:


De er forståelig nok redde for skogbranner her på Geoje, og på turene er det rett som det er skiltet med slike skilt:


Her er det advarselskilt med "Falling" på, sier litt om hvor bratt det er nedover:


Selvfølgelig måtte det være noen trapper på denne turen også, er helt fascinert (igjen) av hvor mye arbeid koreanerne legger i turløypene rundt omkring. Og, det beste av alt er at det blir tatt godt vare på, hadde dette vært i Norge, så hadde nok trappene vært både ramponert og ødelagt, synd :(


Får skikkelig syden-følelse når man ser ned mot denne stranden:


Må jo selvfølgelig posere litt når man har denne utrolige bakgrunnen:


Mari, som er på besøk hos Vibeke var også med på gårsdagens tur, hun var veldig imponert over turen og naturen:


Ikke noe rart man blir imponert sier jeg:



Vakker dame, vakker bakgrunn:


Noen som blir fristet til å være med på tur?


Søteste Vibeke:


Liker egentlig ikke å bli tatt bilder av jeg, men når jeg er på disse turene ber jeg om å bli tatt bilde av, dette er jo minner for resten av livet, og gøy å se tilbake på :)


Solen tvinger seg igjennom og glitrer mellom de grønne fine trærne:


Tom for adjektiver som beskriver utsikten....:





 

Der borte er dagens hovedtopp, Mt. Mang (Mangsan), fortsatt et lite stykke igjen:


Da er det greit med litt trappehjelp nedover før det barer av sted oppover igjen:


 Prøver å få tatt et bilde som viser hvor bratt det er:


Slik så deler av stien ut:


Joho! Endelig oppe!


Her ser jeg ned på løypa vi har gått, kult med disse trappene altså:


Iren 397 meter over havet:


Mari har nådd sin første koreanske fjelltopp:


Vi lerkene tar aldri den letteste oppstigningen, lerkefar er nemlig veldig flink til å speide ut de hardeste og lengste stiene opp til en topp, og resten av lerkeflokkene henger selvfølgelig på :) Og, på denne turen gikk vi blant annet hele denne fjellrekka (som inkluderer noen av de tre toppene jeg nevnte tidligere):


Vi fikk også utsikt mot disse fjellene når vi satt og spiste nisten vår oppe på Mangsan, da er det godt å tenke på at de toppene har vi krysset av på lista tidligere :) Vi kan godt være stolte av oss selv :)


Fikk selskap av en ravn (?) på toppen også:


13 gladlerker på toppen i dag, bare 12 på dette bildet, den ene lerken har fløyet nedover igjen:


På turen nedover møtte jeg dobbeltgjengen til Knerten, enn at jeg skulle finne han i Korea :)


Eller, ikke så veldig lik allikevel?


Hjemme i Norge er disse vardene ofte å se på topper, men her har jeg ikke sett mange, og dette tror jeg må være den største jeg har sett:


Så, hva synes dere? Ser det fint ut? Dette var faktisk lerketur nummer 30! Jeg har ikke vært med på alle sammen, det har ingen av oss, men uansett utrolig bra at vi har fått til så mange turer :)

Nå er det endelig fredag, og vi har selvfølgelig noen planer for denne helga også, her blir det tettpakket program helgene framover skal vi rekke alt vi har planer om :)

Ha en koselig fredag :)

Klem, Iren <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar