onsdag 15. mai 2013

Strand og sterk sol

På tide å gi en liten lyd igjen kanskje :) I de siste dagene har jeg vært på stranden, studert, shopping med damene, vært i sjømannskirka og ruslet i mainstreet, står ikke på her nede, ikke tid til å kjede meg iallefall :)

Mandagen dro Aud Karin og jeg på stranden, Oddbjørg kom også etterhvert. Vi jabbet og koste oss, og jeg merket ikke at jeg kanskje skulle ha dekket meg litt mer til, ble litt rød, men heldigvis ikke vondt. Solen er kjempesterk her nede, så må nok lære meg til å smøre meg litt oftere. Ble ingen bilder på stranda denne gangen, får vente til vi blir litt brunere (og ikke rød) før strandposeringen begynner :)

I går dro Aud Karin, Vibeke, Ingveig (besøk) og jeg til Okpo for å se om vi fant noe å shoppe, jeg fant en stilig lang kjole som jeg endte opp med, trenger virkelig litt sommerklær, jeg er jo tross alt garantert sol og varme i to måneder framover :) Og, når man shopper blir man sulten, her sitter vi ute på Kims Garden i Okpo:


Kim's er en av de få plassene man kan sitte utendørs, her kan man sitte ute i den koselige hagen å spise. Koreanerne er jo livredde for å få sol på kroppen sin, så ikke mange utendørsplasser å finne her nede:



Vi gikk også gjennom markedet, her er et bevis på at koreanerne er oppfinnsomme, og tyr til all mulig løsninger for å slippe å ha barn i barnevogn (veldig lite barnevogner her). Veldig uklart bilde, måtte bare skynde meg å ta bilde med mobilen, litt i skjul :)

 

I dag har jeg studert (mer om det siden), og vært en tur i mainstreet med Vibeke, skal si vi ble svette, jeg benyttet hver en brosjyre jeg kom over inne på butikkene som vifte for å kjøle meg ned. Jeg er ikke helt i tipptopp form heller, har hatt halsvondt og litt feber de siste dagene, faktisk første gangen siden jeg flyttet til utlandet. Vibeke konkluderte med at det kunne ha noe med torsdagens festligheter å gjøre, hadde ikke forbauset meg så sjeldent som kroppen min får kjenne på alkohol.

Nå skal jeg bare sløve i sofaen resten av kvelden, satser på å bli i topp form til 17. mai feiringen og helga, for vi har nemlig planer denne helga også. Mer om det i morgen :)

Ha en fin onsdag dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar