mandag 1. april 2013

Helmet diving

På mandagen skulle jeg tøye nye grenser, vi hadde nemlig meldt oss på "Helmet dive", noe som var en litt spennende utfordring for meg som ikke liker å ha hodet under vann.

Venter på å dykke ned, mor er litt skeptisk, men gutta er ved godt mot:

 

Førstemann ut er Rune, her klatrer han ned stigen:


Hjelmen blir satt på når han er på vei ned:


Niklas venter spent på sin tur:


Tror han var bittelitt skeptisk, men han sa ingenting, med en gang han fikk hjelmen på, tok dykkeren tak i han og svømte ned med han., så han ikke skulle feige ut å klatre opp igjen:


Så var det min tur, tror jeg kom så langt ned før jeg feiget ut, og klatret opp igjen. Dykkeren skulle nok ha gjort det samme trikset på meg som med Niklas:


Men, etter å ha sittet litt oppe i båten og vært litt irritert på meg selv, bestemte jeg meg for å prøve en gang til, når Niklas tør, bør jo jeg også klare det. And I did it :)


Jeg er så stolt av at Niklas torde dette, hjelmen er jo helt åpen i underkant, og vi har vann opp til haka, hånden kan vi også stikke under hvis det skulle være behov for det. Vi måtte også holde i hjelmen hele tiden, så den ikke flyter opp. Jeg hadde vondt i skuldrene i flere dager etterpå på grunn av hjelmen som skulle veie "bare" ett kilo under vann....merkelig nok var det bare jeg som fikk vondt.....Niklas fikk festet en blåse i sin slik at den skulle bli lettere:



Dykkeren fotograferte, og han ville ha oss til å posere masse, han er sikkert mere vant til asiatiske turister, de elsker jo å posere, og får ikke posert nok :)


 




Vi ble også fotografert sammen med Nemo:


Rune var tøff nok til å ta av seg hjelmen under vann, der gikk grensen for Niklas og meg, vi synes uansett  vi hadde vært tøffe nok som var med ned på havets bunn. Synes dette var så kult ett bilde:


Vi ble også filmet, men fikk ikke til å legge inn videoen. Da fikk vi hver vår brødbit for å mate fiskene med, og det krydde med masse fargerike fisker rundt oss :)

Resten av dagen koste vi oss på hotellet, jeg måtte fortsatt holde meg i skyggen, så satt og leste en god bok mens Niklas lekte med de nye vennene sine på stranden:


Fikk også med oss den vakre solnedgangen igjen, og da fikk jeg knipset dette bildet som jeg ble veldig fornøyd med :)


Så ble det en god natt søvn på vårt nye musefrie hotellrom :)

Nå er vel påsken over for dere hjemme i kalde nord også. Her har det vært både skole og arbeid i dag, så vi er godt igang med hverdagsrutinene igjen.

Ha det fint så lenge :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar