onsdag 3. april 2013

Seiletur

Torsdags morgen klokken ni var det klart for seiletur rundt Boracay, og vi snakker ikke luksusbåt, men en typisk filippinsk seilerbåt, hvor vi sitter på "vingene" :)

Men først var det frokost med denne nydelige utsikten, siste frokosten på dette hotellet, da vi byttet hotell samme dag:

Willy Rock ligger rett utenfor hotellet vårt, og er Boracay's mest fotograferte landeområder, og ganske folksomt allerede i halvni-tiden på morgenen:

Her har vi seilet en liten stund, det  var skikkelig svære bølger på første del av turen, og jeg følte i perioder  jeg var med på Kontiki i det verste uværet, men selv om det var litt skummelt, var det forbausende gøy :) Vi begynte uten redningsvest, men etter en bølge holdt på å "ta" Rune som satt på den andre "vingen", fant jeg ut det var tryggest å ha på vest, noe som også skulle vise seg etterpå var veldig lurt i forhold til solbeskyttelse :) Her har båten stoppet slik at Rune og Niklas skulle få snorkle litt:

Kjekt med undervannskamera:

Ble bare en kort snorkel-tur, det var mye bølger for Niklas, og han ble fort sliten av å svømme:

Mens vi lå ankret hørte vi "Icecream, icecream!", og jeg lo godt da denne iskremselgeren kom imot oss på båten:

Så seilte vi i roligere farvann til Puka Beach hvor vi skulle spise lunsj, en kjempefin strand:

Her er lunsjrestauranten:

Koselig liten plass med veldig filippinsk mat, sikkert helt greit for noen, men når jeg bestiller kylling i en slags saus, så synes jeg det er lite delikat å få den servert med kokt skinn og masse bein. Men, det er meg :)

Skikkelig strandrestaurant:

Niklas prøvesmaker chilien:

Puka Beach:

Selv om sanden på denne stranden var noe grovere, synes jeg faktisk denne stranden var finere enn White Sand Beach:

Etter lunsj, seilte vi hjemover, heldigvis mye roligere sjø på denne siden av øya:

Stoppet på et annet sted for å prøve å snorkle igjen, her har Rune fått knipset et bilde av båten "vår":

Var ikke så veldig god sikt under sjøen der, så ble bare et kort stopp denne gangen også. Men, nå har sola vært slemme mot oss igjen, så like så greit å dra tilbake til hotellet. Vi smurte oss inn med faktor 50 før vi dro ut, og også underveis, men på en slik båttur får man hele tiden sjøsprut over hele seg, og solkremen blir skylt bort med en gang:

Vel tilbake sjekket vi inn på det andre hotellet, mye finere innredning på dette hotellrommet, men ikke noe spesielt fin beliggenhet. Det viste vi på forhånd, og hadde derfor fått hotell på Nigi Nigi Too istedet, men det var ikke ledig i hele perioden vår, så vi bodde på Jony's Beach Resort de to siste dagene:

Rommet vårt:

På Jony's måtte vi krysse hovedgaten for å komme over til restauranten og stranden som tilhørte hotellet, det er som dere ser veldig nære selv om hovedgaten går rett forbi:

Heldigvis ble vi "skysset" over av en vakt hver gang vi måtte krysse veien:

På Jony's hadde de faktisk 44 forskjellige fruktsmootier/shaker, Niklas prøvde ut en ny hver gang vi spiste der, men rakk selvfølgelig ikke over alle :)

Når vi satt i restaurantens andre etasje, kunne vi se rett over til hotellet:

Gode Niklasgutten:

Niklas var skikkelig uheldig på båtturen, og ble veldig brent på føttene, neste båttur blir det nok sokker eller badesko på, selv hvor rart det må se ut, ikke gøy å bli brent altså. Men, selveste seileopplevelsen var gøy, og vi er nok alle enige om at det var en fin tur uansett :)

Dagen etter var vår siste dag på Boracay, det blogges vi om i morgen :)