søndag 28. april 2013

Windy Hill

Nå begynner jeg og Rune å  bli litt småstresset over å rekke alt vi vil se å oppleve før jeg og Niklas flytter hjem til sommeren. Så helgene framover nå kommer til å bli brukt til utflukter forskjellige steder rundt om på øya, og noen helger utenfor øya :) Dagens søndagstur gikk til Windy Hill, det er et populært sted her på Geoje pga at det har vært filmet en del scener i forskjellige filmer derfra, et veldig populært tv-show på tv-kanalen KBS2 "1 night 2 days" har også vært filmet på dette stedet. Vi har verken sett filmene eller tv-showet, men lot oss allikevel sjarmeres av dette koselige stedet:


Må jo bare nevne at vi fortsatt har en herlig vårtemperatur her, i dag har det vært oppe i 22 grader i skyggen, så nå er det ikke lenge til shortsen kommer fram. Men, ser det meldes litt overskyet og lavere temperatur i løpet av uka, men klager ikke altså....Vi vet jo vi får en fin sommer uansett før vi kommer hjem, så da blir det litt lettere å takle noen gråværsdager innimellom :)

Her poserer Niklas og pappa foran vindmøllen:


.....og Niklas og mamma:


Nedenfor vindmøllen var det en utstikker hvor vi fikk fin utsikt over havet og øyene utenfor:


Og fra "utstikkeren" fikk vi også fin utsikt opp mot vindmølla :)


En litt småsliten Niklas tar en liten hvil:


Denne båten tror jeg går rundt noen av de mange øyene rundt Windy Hill, vi har store planer om å rekke det også før sommeren :)


Ved veikanten sitter ei koreansk dame og selger grønnsaker, dette er et veldig vanlig syn her på Geoje, men blir like fascinert hver gang jeg ser disse damene sitte å sortere salatbladene sine:


Knipset bilder fra alle vinkler på vindmøllen tror jeg, dette var så fint med stille sjø og småbåter:


Og dette med grønne og frodige vekster rundt:


Kjæresteparet <3


På veien opp mot parkeringen gikk vi forbi dette bolighuset, her i de mange krukkene produseres det kimchi (gjæret grønnsaker):


Jeg lover, dette er det siste bildet jeg tok av Windy Hill:


Ved parkeringen lå også Haegeumgang Theme Museum, vi gikk ikke inn, men jeg gikk en runde rundt bygget og fikk knipset bilder av noen av de mange statuene utenfor.


Må jo ha en Londonbuss ved et koreansk museum hvor temaet er koreansk kultur, og målet med museet er å hjelpe sine folk med å mimre om sine minner, hehe, kan ikke annet enn å le:


Litt historie, kanskje ikke koreansk, men, men.....


Litt eventyr....


Litt gresk mytologi, her en kentaur:


....Hydra (?):


Noen vestlige sjørøvere:


Jeg vil tro at innholdet inne på selve museet er mer basert på koreansk kultur og historie, så for de av dere som er interessert er det sikkert lurt å ta turen innom :)

På kjøreturen hjem stoppet jeg og tok dette bildet, det er utsikt over den populære stranden Hakdong Black Pearl Pebble Beach, som regnes å være den vakreste stranden i Korea. Jeg skal en tur til selveste stranden når det blir litt varmere i været, så kommer garantert bilder derfra senere. I bakgrunnen ser vi blant annet Garasan, som med sine 585 meter over havet er det høyeste fjellet i Geoje, der har jeg jo selvfølgelig vært :) De små spisse fjelltoppene i midten av bildet, og fjellet til venstre (Garasan), var en lerketur tidligere i april, i en og samme tur, selvfølgelig gikk vi fra "bakkenivå", så nå får dere kanskje ett litt bedre inntrykk av hvor lange turene våre er.


På veien hjem stoppet vi for å spise middag i Okpo, vi hadde fått anbefalt en ny italiensk restaurant som vi gjerne ville prøve ut:


En kjempeflott restaurant:




Med god italiensk pizza:



Når vi dro fra restauranten fikk vi med oss en gave fra personellet, det var to fine krus med flott motiv på, ikke verst det :)

Nå er søndagskvelden her hos oss, og ikke lenge til det plutselig er mandag igjen, så nå skal vi nyte de siste  timene av helgen :)

Ha det fint så lenge :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar