fredag 12. april 2013

Mt. Garasan

Torsdagen var det endelig klart for ny topptur med lerkene igjen, denne gangen en tur flere av oss både har gledet oss og kviet oss til, nemlig Garasan, Geoje's høyeste fjell, med sine 585 moh :) Bare en "liten" sprekk i gleden, dagen før hadde jeg klart og gått på meg gnagsår, jeg bruker nesten aldri å ha gnagsår, veldig irriterende at det skulle skje dagen før det store høydepunktet! Etter å ha vurdert att og fram, fant jeg ut at et lite gnagsår ikke stopper denne jenta, på med gnagsårplaster , tre lag med vanlig plaster, tykke sokker og utgåtte joggesko, la jeg ivei allikevel. Og, glad er jeg for det :)

Garasan, 3.3 kilometer med stigning, bare å sette igang :)


Ikke så vanskelig å motivere seg når man har en så fantastisk vakker natur rundt seg, her er det masse "blåklokker":



Første hvilepause, Vibeke er ved godt mot :)


Mange løyper å velge mellom, så greit med skilting underveis:


Ikke lange pausen før vi trasker videre:


Blir jo helt bergtatt av utsiktene vi får oppleve på turene våre:


 Litt bratt enkelte steder, og da kan det være fint å ha noe å støtte seg på:


En stige eller et tau kan også være til hjelp:


Nydelig "ramme" av azalea og kvister som spirer:


 Litt posering underveis:


En trapp for å forenkle turen vår:


Utsikt mot Hakdong Black Pearl Pebble Beach, en veldig populær strand blant koreanerne:


Ikke noe sliten enda gjengen her nei :) Eller?

 

Sol på en skyfri himmel i dag, ca 16-17 grader, men litt sur vind:


Vakker azaleablomstring på "klippene":



Vi hadde med oss en sprek kar på gårsdagens tur, tror dette må være mitt nye forbilde, tror nok ikke jeg er like sprek når jeg runder 70 år, han hadde ingen problemer med å henge på oss oppover, og nedover var han den raskeste :)


Blide Tone "ligger" på lur bak steinen:


Vakker dame + vakker bakgrunn =  vakkert bilde :)


Måtte forevige meg selv også med denne utsikten i bakgrunn:


Vakker blomstring:


Ser nesten ut som et høstfoto dette, utrolig vakkert med alle disse trærne:


En litt uvanlig sti:


 0.8 kilometer igjen til toppen!


Begynner å bli litt grønt på bakken også nå, fine kontraster:


We made it!


En veldig fornøyd gruppe, faktisk den største flokken hittil med 15 lerker :)


Her er steinen som markerer høyeste toppen, alle var veldig fornøyde med å ha besteget denne toppen, og noen var kanskje mer fornøyd med endelig ha fått tatt bilde ved steinen :)


Nedover tok vi en annen sti, den var 1,5 kilometer, men det er nok det når det kun går nedover, kjente det i tær og knær etterhvert.


På tur tilbake til bilen fikk vi se denne flotte blomsterengen, nå er det virkelig vår dere :)


Må atter en gang få takke sjefslerken Rolf Johan for at han engasjerer seg og legger opp så flotte turer for oss, vi setter utrolig stor pris på deg alle sammen :)

Nå drar jeg straks avgårde på shoppingtur til Busan med damene, det er jo alltid like koselig :)

Ha en knalle fin fredag da dere :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar