torsdag 25. april 2013

Guksabong

Sola skinner, og vi har hatt en nydelig lerketur i dag, denne gangen gikk vi til Guksabong, en tur som i utgangspunktet kan være ganske kort, men vi lerkene tar ikke den letteste løypa :)

Her er vi på vei oppover, en kjempefin sti, og ikke fult så bratt enda:


Men, bratt nok til at småslitne lerker må ta noen pauser innimellom:


Så begynner det å ta litt av, vi lerkene er nok alle enige om at trappetrinnene alltid er den aller tyngste delen av turene våre, ser kanskje ikke så bratt ut, men det skal jeg lover dere det er:


Berta var også med på tur i dag, hun er nok den spreksete i lerkeflokken der hun springer i full fart:


Her er det lagt steiner i en slags trappeløsning, utrolig bratt her også, men heldigvis noen tau til hjelp:


Endelig oppe på Guksabong på 464 meter over havet, Tone nyter den vakre utsikten:


Her er lerkeflokken samlet, vi var 15 stykker i dag, så begynner å bli en stor flokk med flere nasjoner, som Sverige, Danmark, Korea og selvfølgelig Norge:


Er det noe rart vi er fascinert av Koreas natur?


Etter en liten matbit delte flokken seg, og noen gikk ned en snarvei, mens resten gikk en lengre runde, som endte opp med å bli en rundtur via Lille Guksabong. Turen ble tilslutt på 9,54 km lang, og det er veldig bra når det i tillegg inneholder maaange høydemetere.

Knipset et bilde av Guksabong når vi gikk ned og imot Lille Gukasbong:


Utsikten fra Lille Guksabong er blant annet over byen vår, litt disig, men når man står der oppe er det uansett et fint syn:


På veien ned så vi på denne vakre sommerfuglen:



Så var det å dra hjem til en skinnende ren leilighet, jeg er jo så heldig å ha vaskedamer her når jeg er ute på tur, og kommer hver torsdag hjem til en nyvasket leilighet, og det lukter friskt og godt med det samme jeg åpner ytterdøra, herlig :)

De to siste dagene har vi hatt et utrolig fint vær her nede, i går viste gradestokken opp til 23 grader i skyggen, og ettersom det ikke var så mye vind var det utrolig deilig. Etter treningsøkta satt jeg bare og koste meg på terrassen nesten hele dagen, det er lykke det :) Har vært en fin dag i dag også, har vel vært rundt 20 grader vil jeg tro, men bittelitt mer sur vind, vinden her nede kan være utrolig bitende og kald, men vet det blir bedre framover nå. Men, merker vi har blitt litt bortskjemt når det gjelder varmen, selv om gradestokken viser 18-20 grader, så er langbuksa og cardiganen på, hvis ikke kan det til tider bli litt hustrig. Måtte le av meg selv en dag jeg kjørte til butikken, det var 12 grader ute og regn, da måtte setevarmeknappen i bilen slåes på.....nesten litt flaut :)

Ha en fin dag alle mine lesere, setter utrolig stor pris på at dere titter innom bloggen min :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar