mandag 27. august 2012

Pølser og pinnedyr

Vi hadde en kjempefin dag her i Sør Korea i går, solen skinte og det var vel i overkant av 30 grader. Vet ikke helt hvor varmt det er om dagene, må skaffe meg et temperaturmål, rart så avhengig vi blir av å vite eksakt hvor mange grader det er :)

På ettermiddagen var vi på besøk til en annen Statoilfamilie (de som har en gutt, Sondre, som er like gammel som Niklas) som også bodde i KL. De bor i et hus lengre utenfor "sentrum", tettere innpå naturen, med masse furu og grønt rundt :) Der grillet vi pølse i hagen deres og koste oss i selskap med noen pinnedyr :)


Her suger pinnedyret i seg ketchup, satte ei sennepflaske ved siden av slik at dere lettere ser størrelsen på dyret:


Her kryper et pinnedyr på Rune (lommen på shortsen), gikk greit helt til det kravlet oppover, da fikk han litt småpanikk:


Her er huset deres, et helt nytt fint hus:


Sondre ble med hjem til oss for å overnatte, det ble litt sent, så har en litt småtrøtt Niklas i dag. Er litt bekymret for at Niklas ikke har snudd døgnet helt enda, i forhold til skolestart. Men, fikk melding fra skolen istad, om at skolestart er utsatt til onsdag på grunn av tyfonen som er ventet. Så, ingen skole i morgen, og da har vi enda et døgn på oss :)

I dag er Rune på jobb, så jeg og gutta er hjemme alene. Naboen vår, Vibeke, hadde invitert meg med på Starbucks og guidet handletur i dag, men når jeg satt på Starbucks, etterlyste gutta meg, og jeg måtte dra hjem igjen. Handleturen får vi ta igjen senere, og flere kaffebesøk blir det vel også :) Kjempehyggelig å hilse på nye folk :)

Grunnen til at jeg ble etterlyst var at jeg hadde lovet gutta bowling når jeg kom tilbake, og jeg prøver alltid å holde det jeg lover, noe av det viktigste jeg vet, så bowling ble det :) Bowlingen ligger nesten rett rundt hjørnet, i den store idrettshallen jeg skrev om under visningsturen (blir vel mere om den senere). Der bowlet gutta to runder og leide sko til den nette summen av 29,- , utrolig billig!

Ha ei fin uke da dere, håper ikke den blir like vindfull som min blir :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar