fredag 24. august 2012

Jetlag og sulten

Dette tror jeg blir en lang dag, klokken er bare 14.35 her, og jeg er stuptrøtt allerede. Lurer på hvor lenge jeg må slite med jetlag denne gangen, når vi var hjemme i Norge på ferie, var jeg døgnvill i 5 uker. Men, det er viktig å holde seg våken skal man komme fortest mulig inn i rett modus :)

I dag er det en liten koreaner i dressbukse og skjorte som spretter rundt i leiligheten, han  fikser ting som ikke er helt som det skal være. Her skal det være i orden vet dere :) Ikke går det an å kommunisere med han heller, engelsk er ikke en selvfølge blant koreanere. Spør vi etter noe på engelsk, får vi som regel et koreansk svar tilbake, noe jeg opplevde på butikken i går. Heldigvis var det en hyggelig koreansk mann som hørte hva jeg spurte om, han snakket engelsk, og hjalp meg å finne de rette nudlene med kyllingsmak. Hadde de bare kunne hatt bilde av en høne eller noe?! Hehe, tror det blir brukt noen timer på Home Plus (butikken), for å lete etter akkurat det jeg vil ha, ga opp med å finne knekkebrød, så jeg får bare sulte jeg :)



Som dere ser, så er ikke dette så enkelt å tyde :) Håper jeg finner ut av det etterhvert, eller, det må jeg bare :)

Nå gleder jeg meg bare til fly-containeren vår kommer, der ligger det nemlig masse lavkarbo brødmikser, leverpostei, makrell og enda litt mere :) Sendte også med brødmaskinen min, slik at jeg kan bake litt mere kompakte brød enn det de selger her nede, så blir kanskje gutta i huset mette også. Rart hvor ting vi tar for gitt hjemme, blir en stor glede her nede :)

Rune er en "liten" tur på jobb i dag, så Niklas og jeg er hjemme alene. Ute har det pøsregnet, så vi har ikke kommet oss noen vei, men nå ser det ut til at det har roet seg nå. Temperaturen er jo kjempefin, ligger vel på rundt 25 grader i dag tenker jeg. Og, i morgen er det i følge Storm meldt 30 grader og sol, det liker vi :)

Niklas har sittet inne og koset seg med bygging av nyinnkjøpt lego i dag, lego er forresten kjempebillig her :)


Det var alt for denne gangen, nå tror jeg vi skal lure oss en tur ut for å sjekke nærområdet litt :) Spennende dette :)

Heidå!

Klem, Iren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar