torsdag 23. august 2012

På plass :)

Da er vi på plass i Korea :) Flyturen gikk kjempefint, og selv om det sikkert høres merkelig ut, så er ikke 20 timers reise så mye verre enn en vanlig sydentur. Det har kanskje noe med innstillingen å gjøre, men jeg må si jeg er stolt av Niklas som ikke klager i det hele tatt, og er så å si eksemplarisk når vi reiser :)

Vi har vært litt bekymret angående leiligheten i det siste, vi har blitt advart mot litt ventetid, og så egentlig for oss ett midlertidig bosted iallefall en måned. Men, for noen dager siden fikk vi den hyggelige beskjeden om at leiligheten stod klar når vi kom nedover :) Da ble vi utrolig lettet, ikke noe gøy og måtte flytte att og fram. Ellers er det som de fleste av dere kanskje har fått med dere, en annen standard her enn i KL, leilighetene er ikke sammenlignbare i det hele tatt. Det var litt stusselig med det samme vi kom, men etter noen timer begynner vi allerede å føle oss ganske så fornøyde her også :)

Har ikke så mange bilder å vise dere enda, det har vært litt kaotisk i dag.Vi venter også på en container fra Kuala Lumpur med diverse møbler, så tror det blir koseligere etter hvert. Koreanere er ikke flinke på interiør, men desto "flinkere" på duppeditter, ikke alle like nødvendige, som for eksempel dette her:


Ja, dette er faktisk doen vår! Hva skal vi med alt dette da?


Her får vi både spylt og tørket stumpen etter toalettbesøk. Jeg for min del holder meg langt unna knappene her, ikke får jeg spylt ned heller, har ikke funnet noen bruksanvisning. Hvem skulle tro en trengte bruksanvisning for å gå på do? Men, fant heldigvis en vanlig "snor" gjemt bak lokket :)


Og, ettersom man kan sitte på do, og absolutt slippe å gjøre noe selv, så er det jo utrolig kjekt med en bladhylle også :) Sært!

Nå skal jeg gå å køye, må prøve å komme inn i døgnrytmen her nede, ikke enkelt når kroppen er innrettet etter norsk klokke :)

Ha en finfin torsdag :)

Klem, Iren <3


4 kommentarer:

  1. Jeg bare digger den doen! Men dog, jeg ville vært livredd de knappene selv.. All vask og tørk i det område bør gjøres av en kyndig hånd spørr du meg... ;)
    Gleder meg til å se flere bilder fra leiligheten!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hehe, Rune digger den også :) Jeg for min del holder meg langt unna, og foretrekker snora bak :) Bilder blir det etterhvert, men tror jeg vil vente til jeg får mine egne møbler først :)
    Klemmer tilbake!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg søkte på nettet etter litt forskjellig angående sør-korea, så dukket din side opp.
    Samboeren min har fått tilbud om jobb i Seoul så prøver å finne ut av så mye som mulig.
    Så da tenkte at du kanskje hadde lyst til å hjelpe meg med noen svar :) Kanskje jeg kunne få mailadressen din hvis du har tid og lyst til å hjelpe meg? :)

    Ann Kristin

    SvarSlett
  4. Hei Ann Kristin :)
    Så spennende at mannen din har fått et slikt tilbud :) Jeg har jo ikke vært her så lenge, men kan selvfølgelig hjelpe deg med det jeg kan :) Mailadressen min er irenilsen@hotmail.com
    Jeg har selv brukt masse blogger som informasjonskilde før jeg flyttet nedover, veldig kjekt :)
    Hilsen Iren

    SvarSlett