fredag 14. juni 2013

Siste tur med lerkene

Nå var det på tide med en ny lerketur, har skulket unna de siste gangene på grunn av studier og for varm hikingtemperatur. Men ettersom dette var siste anledningen til å være med, og det itillegg var en snill tur, ble jeg med i går :) Denne gangen møtte vi opp på Gujora Beach, og turen gikk til en liten topp like ved:

Masse tung tåke i går, men tidlig på formiddagen skinte sola igjennom på stranda:


For å komme seg opp i høyden, måtte vi gå via denne lille landsbyen:




Så var vi i grønt terreng, så noen markjordbær innimellom også, men de får være i fred for min del, smaker ingenting av de:


EeFei's hund Kong fikk også være med på tur i dag, men han er litt småpysete, så måtte bæres der det var høyt gress, så utrolig søt hund :)


Oppe i åsen var det en festning, her er en liten del av den:


Plutselig var vi på toppen, denne gangen svett kun på grunn av varmen, tidenes letteste lerketur :)


Veldig synd det var så tåkete, men her er et informasjonsskilt om hvilken utsikt som kunne ha ventet oss:


Og, dette var det vi fikk se:


Vibeke, RJ og Rikke, det ser kanskje ikke ut som om det er så varmt på bildene når det er så grått, men om dere ser nøye på RJ, så skjønner dere kanskje hvilken temperatur vi har:


På tur nedover igjen, vakker sti i nydelig natur:


Denne øyen ligger like utenfor stranden:


Ble også et lite stopp på Gujora Fortress på veien ned:


På slutten av turen, gikk vi gjennom en stilig bambustunnel:


Litt landsby igjen, så spesielt med motivmaleri på husveggen, selvlagt "brostein", lilla hortensia og klestørk på takene :)


Hortensia er en av de fineste blomstene jeg vet om, og enda finere enn som potteplante er disse hortensia-trærne som vokser flere plasser her på øya:


Etter å ha tatt farvel med noen av lerkene for alltid (?), kjørte Vibeke og jeg smårørt videre til Wahyeon Beach som ligger like ved Gujora. Der var vi en times tid sammen med noen barnefamilier fra Bergen, før vi atter en gang måtte ta farvel med noen herlige damer. På veien hjem kjørte vi forbi noen rismarker, har ikke somlet meg til og tatt bilder av de enda, så vi stoppet og tok en bildeserie:


Ikke rart ris smaker så godt når de dyrkes i så fine omgivelser:


Deretter hastet vi inne for å ta en snardusj, før vi gikk til mainstreet for å shoppe litt, blir ikke så mye shopping på meg, har jo allerede sendt containeren, så begrenser seg med plass i de koffertene som står igjen.....Men, noe bare MÅ vi jo ha :)

På kvelden dro Niklas og jeg på Walking Slowly for å kose oss der for siste gang (Rune var på teambuilding), vi har vært der ganske mye under oppholdet vårt her nede. De to som jobber der er veldig snille med Niklas, og i går fikk han seg en pose med saltkringler hjem, snacks som de bruker å servere der nede :) Vet ikke om det var Mamsen eller Niklas som ble mest glad for de :)

Ellers er det veldig rart å tenke på at dette var siste lerketuren min, har jo hatt så utrolig mange fine turer med den flokken, og vil bruke anledningen til å si TUSEN TAKK til RJ for å ha lagt sin sjel i disse turene, det betyr utrolig mye for oss alle sammen :)

I dag er det siste skoledag for Niklas, og det er også Awards program og Graduation på skolen, derfor blir det en tur til GIFS på oss også, ikke hver dag man er på amerikansk graduation. Ellers så tror jeg nok det kan bli litt rart for Niklas å ta farvel med alle de gode vennene han har fått, han gruer seg litt til å flytte hjem, noe jeg forstår veldig godt.

I kveld er vi i Valemonprosjektet invitert på grilling ved Admiral Hotel i Okpo, det er jeg sikker på at kommer til å bli en kjempekoselig kveld, men også trist ved kveldens ende, da det blir mange å si ha det til. Niklas skal være hos gode naboer (Aud Karin), så Rune og jeg får faktisk en kveld "alene" :)

Oppdatering fra både skoleavslutning og grillkveld kommer selvfølgelig senere :)

Ha en super fredag :)

Klem, Iren <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar