torsdag 6. juni 2013

Jeju Mini Land

Etter å ha sovet bort nesten hele formiddagen, var det klart for en kjapp frokost for Niklas på hotellrommet, gutten vet å kose seg, og spiser Kellogs, med både tv og Ipad som underholdning ved siden av....


.......før vi gikk ut så mamma og pappa kunne kose seg på sitt vis:


Da var vi klare for dagen, og i dag føler jeg vi har sett hele verden. Vi har nemlig vært å besøkt Jeju mini land, en av attraksjonene her i Jeju jeg så gjerne ville på, der har de miniatyrversjoner av flere av verdens mest kjente bygninger samlet i en park :)

Her er Niklas og Rune foran Golden gate bridge og Frihetsgudinnen, litt gøy ettersom vi skal se disse to attraksjonene i virkeligheten om bare noen uker:

 

 Mount Rushmore og Det hvite hus


Trevi fountain Square i Roma:


Niklas fikk også oppleve Eiffel Tower:


Dette var også veldig kult, Den forbudte by, som vi var på i det kinesiske nyttår, gøy å se en miniatyrversjon av noe vi har sett i virkeligheten:

 

Var også noen meter med Den kinesiske mur, en av de mest fantastiske opplevelsene jeg har hatt mens jeg har vært her i Asia (eller hele livet) var å oppleve denne i real life :)


Rune slapper av foran Bulguksa tempel, der var vi også for tre uker siden, da vi var på weekend tur til Gyeongju :)


Tower bridge i London, der har jeg faktisk aldri vært, London har vært en av de plassene jeg har kunnet tenkt meg å dra til, men skrekken for terror har holdt meg tilbake, men har lært at man aldri skal si aldri:


Her er en større versjon av Frihetsgudinnen enn den dere så over, gleder meg til å se denne vakre statuen i en enda større versjon:


 Jesus statue i Rio:


Niagara Falls i Amerika side som side med Opera huset i Sydney:


Dette var noen få av mange bygninger fra verden rundt, har jo selvfølgelig tatt bilde av alle miniatyrbygningene i denne parken, men blir for mye å dele alle med dere. Parken bestod ikke bare av disse miniatyrene, men også en eventyr/tvfigur-del, her er noen bilder fra den delen også.

Gullivers reise:


Niklas og kompisen Svampebob:


Niklas prøver å stjele pakke fra smurfene, men gikk ikke helt som han hadde tenkt :)


Jeg prøver å posere som Snehvit :)


Rune og Niklas leker Kung Fu Panda:


Tinky Winky, Dipsy, La La, Po, Rune og Niklas:


Jeg er prinsesse for noen sekunder i Askepotts vogn :)


En park med mange variasjoner, i tillegg til miniatyr by og eventyrland, var det også en liten dinosaurpark. Her er Niklas blitt godvenn med en liten dino:


 Mamsen og lillegutt med to svære dinosaurer:


Niklas synes dinosaurer smaker utrolig godt:


Men, dinosaurene synes Niklas smaker enda bedre:


Ved utgangen lå Olle Magic Mirror Theme Hall, der det blant annet var en speillabyrint, var med litt skrekkblandet fryd vi kom oss igjennom den, nesten så jeg fikk et lite anfall av klaus en periode:


Her er Niklas blitt delt i tre, ser ikke ut til at det gjorde så vondt:


Kule greier:


Superbatman og Niklas :)


Så ikke dette ut som en knall fin park? Det er iallefall en park alle som er på Jeju bør besøke, jeg synes den var utrolig kul, kunne ha vært der å knipset bilder i mange timer til jeg, men vi hadde jo selvfølgelig ett tettpakket program for dagen, så blir litt begrenset med tid noen ganger. Vi hadde leid en taxisjåfør som skulle kjøre oss rundt hele dagen, kjempekjekt ettersom leiebil ikke var mulig å oppdrive denne helgen. Neste stopp på programmet var Seongsan Ilchulbong, et vulkanisk krater, og Jeju Folk Village, disse stedene får dere lese om i neste innlegg :)

Da får dere bare følge med i morgendagens innlegg hvor jeg vil skrive om resten av dagen vår :)

Ha en knalle fin dag alle sammen :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar