torsdag 20. juni 2013

Hawaii :)

Søndags morgen i nitiden var vi framme til Hawaii og Waikiki beach, litt rart ettersom vi dro fra leiligheten vår på Samsung Village i samme tid samme dag. I og med tidsforskjellen på 19 timer gikk den første dagen stort sett til å takle jetlaget, og til å se oss rundt omkring på det store hotellområdet.

Utenfor inngangen til bygget vi bor i er det, til alles glede, en liten dam med pingviner og skilpadder:


 
Det er også papegøyer plassert flere steder rundt omkring:
 
 
Etter å ha sovet av oss det meste av jetlaget (sov til nesten 12 alle mann), dro vi en tur til dyreparken på mandagen. Ettersom vi har mange dyreparker å sammenligne med så har vi blitt litt kresne, og denne dyreparken var ikke av de beste, men fikk se både løver, tigre, giraffer, zebraer, elefanter, masse apekatter osv. 

 
 
 
Deretter gikk vi til Waikiki Beach for å se på surfelivet:
 
 
Niklas i kjent Hawaii-stil:
 

I går var Rune på to utflukter, "dykking" med haier, og vanlig dykketur, Niklas og jeg brukte dagen ved stranden og hotellets basseng og laguna. Har tatt en del bilder, men maskinen til Rune er bare håpløs å blogge med.....må ærlig innrømme at jeg har stønnet meg gjennom hele dette innlegget...hehe :)

Ellers var førsteinntrykket av Hawaii litt småskuffende, på taxituren til hotellet var det bare hus og høyblokker å se. Men, på en busstur til en ny utflukt i dag, fikk vi se noe helt annet, og nå er det den vakreste øyen jeg noensinne har vært på. Får forhåpentligvis høre mer om den turen om jeg bare får rotet meg til å dra å kjøpe en overføringskabel for minnebrikken min til iPaden :) I tillegg til å være en vakker øy, er Hawaii et lite prissjokk for oss som er vant til å bo og feriere i Asia, tro hvordan det skal bli å komme hjem til de norske prisene??

Da får dere ha en riktig fin torsdag alle sammen, her er onsdagen over om noen få timer :)

Klem, Iren <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar