fredag 21. juni 2013

Sea life park

Tirsdagen hadde Niklas og jeg kosedag ved hotellets område, vi var både på strande, ved bassenget og ved den kunstige lagunen. Rune var som jeg nevte tidligere på haidykking, og vanlig dykketur, noe vi valgte åstå over. Ettersom Niklas snakker engelsk nå, så er det også mye lettere å skaffe seg nye venner, ser en tendens til at de fleste vennene er av asiatisk opprinnelse, så det er tydelig at det er de han tiltrekkes mot nå :) 

Her leker han med en koreansk gutt i lagunaen:


Ved lagunaen leies også ut masse forskjellige strandleker som pedalbåter, kajakker og stand up kajakker, sistenevnte falt i god smak hos Niklas:


Vi berget hele dagen uten å bli ett grann solbrent, solen er faktisk ikke så sterk her som i Asia, og i tillegg smører vi oss nøye med solfaktor 30 og oppover.....tror nesten det er i det meste laget, da det er vanskelig å få noe brunfarge...

I går kom endelig dagen Niklas hadde gledet seg veldig til, da skulle han nemlig få svømme med en delfin, pappa måtte oså være med ettersom Niklas er under 12 år. Vi ble hentet på morgenen, og kjørt til Sea Life Park der det er både delfiner, seler, sjøløver, haier, fugler, skilpadder og pingviner.

Her er en av delfinene som fikk koses med. I vannet var en  delfinmor på 47 år, og en søster og bror på 3 og 7 år:


Her er Niklas og pappa ute i vannet klar til å kysse og kose:



Disse bildene tok fotografen av Niklas, litt dårlig kvalitet ettersom jeg har "kopiert" de:





Det var en veldig fornøyd gutt som kom opp av bassenget etter det hele var over:


Fikk også tatt et bilde av siestaen til disse sjøløvene, så gøy å se at hver og en hadde sin egen sovestilling :)



Vi fikk også med oss et par show, ett delfinshow ute:


Og et delfinshow sett fra et akvarium:


Niklas fikk også hilse på noen store skilpadder:


Så var det å dra hjemover igjen, det var på denne bussturen at inntrykket mitt av høyblokk Hawaii ble blåst bort. Det vi så ut gjennom bussruten var den fineste kystlinjen jeg noen gang har opplevd, så fin at vi der og da bestemte vi oss for å leie bil en dag for å utforske Honolulu enda mere på egen hånd. Og, bil er bestilt til i morgen ettermiddag, etter et besøk på Pearl Harbor.

To kjekke karer på stranden:


Ellers så er det et helt utrolig klima her på øya, den beste jeg noensinne har opplevd i varmere land, ingen spesiell fuktighet, herlig vind og akkurat passe varmt :) Setter mest pris på å slippe fuktigheten, det går faktisk an å dusje uten å bli dyvåt etter noen sekunder :)

Dagens blogginnlegg vil nok kanskje se litt annerledes ut enn til vanlig, jeg skriver nemlig fra bloggappen på iPaden for første gang (fikk kjøpt den lille overføringsdingsten jeg trengte tidligere i dag), og her går det ikke an å stille inn så mye som fra pc'en. Men, det får bare være, selv om det irriterer perfeksjonisten i meg :)

Da får dere ha en flott dag! Ønsker også lillebroren min Ivar en god bursdag, og en riktig god biltur sammen med Adrian gjennom Europa.

Klem, Iren <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar